۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۴۶
کد خبر: 82710094
T T
۰ نفر

پكن- ايرنا- چين امروز / جمعه/ و تنها چند روز پيش از سفر 'دونالد ترامپ' رييس جمهوري آمريكا به پكن، از واشنگتن خواست با احترام به اصل چين واحد، به رييس جمهوري تايوان اجازه ندهد از طريق آمريكا به هندوراس سفر كند. همچنين اجازه ندهد وي در آمريكا توقف كند.

به گزارش ايرنا از رويترز، چين معتقد است كه تايوان يك استان داخلي اين كشور است و هرگز براي كنار آمدن با اين موضوع و سلطه بر تايوان از زور استفاده نخواهد كرد.
چين به طور منظم روابط تايوان و ايالات متحده را با حساسيت پيگيري مي كند و پكن همواره از واشنگتن در خصوص توقف هاي موقت رئيس جمهوري تايوان در اين كشور شكايت دارد.
قرار است 'تساي انگو ون' رئيس جمهوري تايوان روز شنبه در يك سفر هفت روزه از طريق جزاير هونولولو و گوام به سه جزيره 'تووالو'، 'سليمان' و 'مارشال' سفر كند.
'گنگ شانگ' سخنگوي وزارت خارجه چين از آمريكا خواسته است به اصل يك چين واحد احترام بگذارد و نبايد با اجازه توقف به رييس جمهوري تايوان در اين كشور، علايم نادرست به استقلال طلبان و افراطيون تايواني ارسال كند.
اين دومين سفر خانم تساي در سال جاري است كه مي خواهد در آمريكا توقفي داشته باشد ژانويه امسال نيز خانم تساي در جريان سفر به آمريكاي لاتين در شهرهاي هوستون و كاليفرنيا توقف موقت داشته است.
آساق**1904**1144
* انتشار دهنده: عليرضا جباري