۶ آبان ۱۳۹۶، ۸:۵۵
کد خبر: 82710442
T T
۰ نفر

جاسازی تریاك به جای هسته خرما

۶ آبان ۱۳۹۶، ۸:۵۵
کد خبر: 82710442
جاسازی تریاك به جای هسته خرما

تهران - ایرنا - ماموران گمرك در جدیدترین عملیات مبارزه با مواد مخدر برای دومین بار در هفته های اخیر موفق شدند تریاك جاسازی شده در داخل خرما را كشف كنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از گمرك ایران، قاچاقچیان قصد داشتند به شیوه ماهرانه ای 770 گرم تریاك را كه به جای هسته داخل خرما جاسازی كرده بودند، در بسته های پستی جا به جا كنند اما ماموران گمرك امام خمینی (ره) با هوشیاری به این ترفند قاچاقچیان پی برده و توانستند مواد جاسازی شده را كشف كنند.
ماموران حوزه ٣ گمرك امانات فرودگاه امام خمینی در ماه گذشته نیز 655 گرم تریاك جاسازی شده داخل بسته های خرما را كشف و ضبط كردند.

**كشف یك كیلو و 100 گرم ماده مخدر كریستال از داخل چمدان
هفته گذشته نیز ماموران گمرك در تازه ترین عملیات كشف و مبارزه با قاچاق مواد مخدر، موفق به كشف یك كیلو و 100 گرم ماده مخدر كریستال از داخل چمدان یك مسافر شدند.
مسافری كه تبعه كشور افغانستان بود، قصد داشت یك كیلو و 100 گرم ماده مخدر كریستال را وارد كشور كند كه توسط ماموران گمرك دوغارون كشف و ضبط شد. این مسافر مواد مخدر كریستال را با ظرافتی در جداره چمدان جاسازی كرده بود كه با هوشیاری ماموران گمرك دوغارون و به كمك ایكس ری چمدانی كشف و متهم كه تبعه كشور افغانستان بود تحویل مراجع قضایی شد.
«دي متامفتامین هیدروكلرید» یا به زبان عامیانه كریستال یك ماده قدرتمند، اعتیادآور، مخدر محرك و به شكل تركیبي و مصنوعي است. متامفتامین جزو دسته مواد گروه امفتامین به شمار می رود كه دارای اثرات محرك بسیار خطرناكی بر روی مغز انسان است. كریستال به شكل بزرگ و شفاف و مانند كریستال هاي واقعي و به رنگ هاي صورتي، آبي و سبز یافت مي شود.
این ماده همچنین به اسامي «مت»، «تینا» و در بعضي مواقع «آیس» و «شیشه» شناخته شده است.
گمرك دوغارون یكی از مجهزترین گمركات به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های كنترلی در مرز ایران و افغانستان است. این گمرك براساس استانداردهای جهانی از سگ‌های موادیاب هم برای كشف مواد مخدر استفاده می‌كند.
گمرك ایران رتبه نخست جهانی را در مبارزه با مواد مخدر در سال 2017 كسب كرده و ماموران گمرك در سال جاری میلادی براساس ارزیابی سازمان جهانی گمرك بیشترین تعداد كشف قاچاق مواد مخدر را داشته اند.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام**2025* 6075*تنظیم: لیلا جودی** انتشار: زهرا هجینی نژاد
۰ نفر