۷ آبان ۱۳۹۶، ۹:۳۳
کد خبر: 82711740
T T
۰ نفر
سازمان مالیاتی هشدار داد؛ شگردهای جدید كلاهبرداری از مودیان مالیاتی

تهران - ایرنا - سازمان امور مالیاتی كشور با صدور اطلاعیه ای با اعلام وقوع برخی كلاهبرداری‎ها و سوءاستفاده‎های افراد سودجو از مودیان مالیاتی، خواستار هوشیاری آنان در مقابل شگردهای متقلبانه و مجرمانه كلاهبرداران شد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، در اطلاعیه سازمان امور مالیاتی كشور آمده است: طبق گزارش های واصله به این سازمان، با وجود تلاش های پیشگیرانه سازمان برای جلوگیری از اقدامات مجرمانه افراد سودجو كه در پاره ای موارد اقدام به كلاهبرداری از طرق مختلف می كنند، متاسفانه باز شاهد سوء استفاده برخی افراد سودجو و فرصت طلب از مودیان مالیاتی بوده ایم.
در روزهای اخیر، برخی افراد سودجو و فرصت طلب با شیوه هایی متقلبانه سعی كرده اند ضمن ارسال نامه های جعلی و ارایه یك عدد لوح فشرده حسابداری حاوی یك نرم افزار و اپلیكشین جعلی، برخی مودیان را به ارایه اطلاعات حساب بانكی خود ترغیب كنند و در ادامه وجوه حساب های این مودیان مورد سرقت قرار گرفته است.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: از آنجایی كه متاسفانه موارد متعددی از این نوع كلاهبرداری ها كه موجبات ضرر و زیان مودیان را فراهم ساخته است گزارش می شود، لذا به اطلاع مودیان می رساند، سازمان امور مالیاتی هیچ گونه لوح فشرده، نرم افزار، اپلیكیشن، پیامك، نمابر یا نامه الكترونیك و ... متضمن درخواست اطلاعات شخصی حساب های بانكی (از قبیل شماره، تاریخ انقضاء، رمز دوم و ... كارت بانكی) به مودیان ارسال نكرده و اصولا تقاضای چنین اطلاعات محرمانه مالی، حاكی از اقدام به كلاهبرداری است.
سازمان امور مالیاتی كشور اعلام كرده است:‎ مطابق قوانین و ضوابط موجود، تمامی موارد مشمول تخفیف و محدوده بخشودگی جرائم مالیاتی، فقط در چارچوب حدود قانونی قابل تعیین بوده و به صورت شفاف و قابل دسترس در اختیار عمومی مردم قرار دارد و هرگونه ادعایی مبنی بر برخورداری از امكان ویژه اخذ تخفیفات فراقانونی، كذب محض و به نوعی اقدام به كلاهبرداری است.
همچنین تمامی پرداخت های مالیاتی تنها باید از طریق واریز به حساب های مشخص و اعلام شده سازمان در نزد خزانه داری كل كشور و به نام مالیات (با استفاده از دستگاههای كارتخوان بانكی مستقر در ادارات مالیاتی، پرداخت از طریق درگاه های الكترونیكی سازمان امور مالیاتی، یا مراجعه مستقیم به شعب بانك های اعلام شده و واریز بدون واسطه وجه به حساب خزانه) صورت پذیرد و مودیان باید از هرگونه پرداخت نقدی، با واسطه اشخاص متفرقه، خارج از مجاری تعیین شده توسط سازمان به ویژه واریز به حساب‎های شخصی یا به نام اشخاص، خودداری كنند.
سازمان امور مالیاتی كشور ضمن تاكید بر حفظ هوشیاری مودیان مالیاتی در مقابل اینگونه افراد سودجو، تاكید كرده است مودیان مالیاتی در صورت مواجهه با چنین افرادی، از در اختیار گذاشتن اطلاعات هویتی، اطلاعات حساب بانكی و یا اطلاعات پرونده مالیاتی خود و یا پرداخت وجه و ارایه خدمات به آنان اجتناب كرده و مراتب را در اسرع وقت به اداره امور مالیاتی مربوطه و یا دفتر مركزی حراست به شماره تلفن39903752 و یا دفاتر حراست مستقر در ادارات مالیاتی در سراسر كشور گزارش كنند.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام**2025*6075*تنظیم: لیلا جودی* انتشار: زهرا هجینی نژاد
۰ نفر