بیمارستان شهید صدوقی، آخرین ایستگاه بیماران بدحال/ با پرسنلی كه رفتار مناسب ندارند برخورد می شود

یزد - ایرنا - رییس بیمارستان شهید صدوقی یزد گفت: وقتی بیماران شهرهای دور و نزدیك از ادامه درمان در مراكز درمانی دیگر ناامید می شوند با امید بهبودی و برای ادامه درمان به این بیمارستان مراجعه می كنند.

دكتر 'حسین سلیمانی' روز یكشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شهید صدوقی با بكارگیری 120 عضو هیات علمی و دارا بودن بخش های تخصصی منحصر بفرد در استان، آماده پذیرایی از بیماران بدحال و صعب العلاج است.
وی با اشاره به برخی انتقادها در فضای مجازی از این مركز درمانی اظهار داشت: شرایط خیلی از بیماران مراجعه كننده به گونه ای است كه مرگ و میر در آن نسبت به سایر بیمارستانها بیشتر است كه ناشی از نوع بیماریهاست و دلیل بالاتر بودن فوتی ها نسبت به سایر مراكز درمانی ناشی از همین امر است.
وی تصریح كرد: اغلب بیماران مراجعه كننده به این مركز درمانی از اقشار متوسط و ضعیف جامعه هستند كه از راههای دور و نزدیك مراجعه می كنند.
رییس بیمارستان شهید صدوقی با ابراز ناخرسندی از برخی اظهار نظرهای غیر كارشناسی در فضای مجازی یادآور شد: بیماران مراجعه كننده به این واحد درمانی با فرهنگ های مختلف از استان های جنوب شرقی و جنوب كشور به اینجا مراجعه می كنند و حدود 35 تا 40 درصد مراجعه كنندگان، غیر بومی هستند كه آمار بالایی است.
این مسوول كه خود، متخصص داخلی و فوق تخصص روماتولوژی است اضافه كرد: حجم ورودی به بیمارستان شهید صدوقی زیاد است و اغلب این بیماران بدحال و در معرض خطر هم كه شامل سرطانی، مبتلایان به عوارض داخلی، نوزادان و مادران باردار و... هستند از درمان خود ناامید و درمانده شده اند.
به گفته وی بالا بودن آمار مرگ و میرها در این مركز نسبت به سایر مراكز درمانی به دلیل همین نوع بیماریهای سخت و صعب العلاج است و از این رو نباید تصور شود كه وضعیت بیمارستان شهید صدوقی در این زمینه، نسبت به بیمارستان های خصوصی نامطلوب تر است.
دكتر سلیمانی اضافه كرد: مرگ و میرهای ناشی از خطای پزشكی در كمیته ای كه به همین منظور تشكیل می شود بررسی و اگر خطایی انجام شده باشد رسیدگی می شود.

*** مراجعه روزانه یكهزار بیمار سرپایی به بیمارستان
رییس بیمارستان شهید صدوقی به حجم بالای فعالیت درمانی در این مركز اشاره كرد و گفت: در مركز درمانی شهید صدوقی، 450 تخت موجود است كه با احتساب تخت های اورژانس، دیالیز و سرپایی به 550 تخت می رسد.
سلیمانی یادآور شد: روزانه یكهزار بیمار سرپایی به این مركز درمانی مراجعه می كنند كه ماهانه حدود 28 تا 30 هزار نفر را شامل می شود .
وی حجم خدمات درمانی در این مركز را وسیع توصیف كرد و تصریح نمود: تمام بخش های تخصصی و فوق تخصصی به غیر از كلیه و مجرای ادراری در این مركز، خدمات ارائه می كنند.

*** برخورد نامناسب برخی پرسنل را تایید می كنیم
رییس بیمارستان شهید صدوقی یزد در مورد برخوردهای برخی از پرسنل این بیمارستان با بیان اینكه متاسفانه گاهی این نوع برخوردها اتفاق می افتد و ما آن را انكار نمی كنیم گفت: اغلب نارضایتی ها و شكایتها از نوع برخورد پرسنل بوده است.
وی گفت: این برخوردهای نامناسب، ریشه در فرهنگ و ضعف ایجاد ارتباط در جامعه است كه باید آن را از كودكی به افراد آموزش داد.
وی تشكیل كمیته اخلاق و مشاوران اخلاق را در همین راستا ذكر كرد و گفت: تمام سعی ما ایجاد حسن اخلاق میان پرسنل و بیماران است و از این رو اگر فردی از پرسنل این بیمارستان، برخورد نامناسبی داشت و گزارش شد قطعا با فرد خاطی برخورد لازم انجام خواهد شد.

***دریافتی پرسنل درمانی و غیردرمانی با تاخیر پرداخت می شود
دكتر سلیمانی با بیان اینكه كادر درمانی و غیردرمانی بیمارستان و بویژه كادر خدماتی، دریافتی های خود مثل اضافه كاری و كارانه را با تاخیر دریافت می كنند از تاخیر سه تا چهار ماهه این پرداخت ها خبر داد.
وی اظهار داشت: متاسفانه صندوق های بیمه خالیست و ما را مجبور كرده تا سیاست های انقباضی را در پیش بگیریم یعنی جلوی ریخت و پاش ها را بگیریم و توجه خود را بر روی مسائل درمانی معطوف كنیم.

*** افراد غیر كارشناس، نظر پزشكی ندهند
رییس بیمارستان شهید صدوقی یزد با ابراز گله مندی از انتشار برخی مطالب غیر كارشناسی در زمینه پزشكی و درمان در شبكه های اجتماعی و سایت های خبری گفت: برخی از این شبكه ها تصاویری را نشان می دهند و با طعنه، نسبت به درمان بیماران اظهار نظر غیر پزشكی می كنند.
به گفته وی این حرفها واقعیت ندارد چون اصلا خطای پزشكی انجام نشده است، باید یك پزشك جراح تایید كند كه خطای تكنیكی یا تاكتیكی انجام شده است.
وی انعكاس برخی مسائل پزشكی را موجب تشویش اذهان عمومی دانست و افزود: شرایط سختی بر بهداشت و درمان، حاكم است و در تامین برخی نیازهای ضروری خود هم با مشكلاتی روبرو هستیم و از این رو اگر به طرح اینگونه مسائل، به آنها دامن بزنیم ، كار درمان سخت تر و موجب تقابل می شود.

*** بیمارستان شهید صدوقی یزد یكهزارو 600 پرسنل دارد
رییس بیمارستان شهید صدوقی یزد در ادامه صحبت های خود با بیان اینكه این مركز درمانی در مجموع، یكهزارو 680 كادر و پرسنل دارد گفت: از این تعداد، 200 پزشك، 600 نفر پرستار، 270 نفر نیروی خدماتی، 60 نفر منشی، 30 نفر نگهبان، 25 نفر تاسیساتی و 35 نفر اداری هستند.
وی شماره تلفن های 38227304 ، 31833550 ، 31833333 و پیامك 30001959 را برای دریافت شكایات و نظرات شهروندان اعلام كرد.
6197 خبرنگار و ناشر: محمدحسین فلاح