۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۳۱
کد خبر: 82712240
T T
۰ نفر
خلق 90 اثر كاردستي براي زائران حسيني در مراكز كانون آذربايجان غربي

اروميه- ايرنا- كاردستي يكي از 40 برنامه فرهنگي هنري مراكز كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان‌غربي با هدف پرورش خلاقيت كودكان بوده و خلق بيش از 90 اثر توسط اعضاي كانون اين استان براي خادمان و زائران كودك و نوجوان نشان دهنده اشتياق كودكان به اين سرگرمي سازنده است.

معاون فرهنگي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان‌غربي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: اعضاي مراكز كانون اين دل سازه‌ها را با هدف اهدا به خادمان و زائران اربعين حسيني در مراكز كانون در اروميه و ديگر شهرستان‌ها خلق كرده اند.
زهرا آبسوران افزود: آثار و دست سازه‌هاي اعضا به علت كاربردي و سبك بودن در قالب انواع صنايع دستي تزئيني و محلي از جمله دستمال، كيف‌هاي دستي و سر بند خلق شده است.
وي بيان كرد: تعميق آموزه‌هاي عاشورايي بين كودكان و نوجوانان، پرورش شور و شعور حسيني و مشاركت اعضا با دست سازه‌ها و دل‌نوشته‌هاي خود با راهيان كربلا از اهداف اين برنامه فرهنگي هنري است.
به گزارش ايرنا اين دست سازه‌ها به نام خود اعضا به استان خوزستان ارسال شده است تا از اين طريق در اختيار زائران كربلا قرار گيرد.
به گزارش ايرنا 23 مركز ثابت و 10 مركز سيار، روستايي و پستي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در آذربايجان‌غربي فعاليت‌هاي متنوع فرهنگي، هنري، ادبي، ديني و علمي را در قالب 40 نوع برنامه با محوريت ترغيب كودكان و نوجوانان به مطالعه كتاب ارائه مي كنند.
كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي با 60 هزار نفر عضو مشغول ارائه خدمات به كودكان و نوجوانان اين استان است.
7129/2093 ** خبرنگار: توحيد محمودپور** انتشار دهنده: صابر چهرقاني