۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۱۸
کد خبر: 82714921
T T
۰ نفر

آغاز برداشت زعفران در خمين

۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۱۸
کد خبر: 82714921
آغاز برداشت زعفران در خمين

خمين - ايرنا - رئيس توليدات گياهي جهادكشاورزي خمين گفت: برداشت محصول زعفران از سطح 44 هكتار از مزارع بارور اين شهرستان آغاز شد.

احمد عروجي روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: ميانگين توليد اين محصول از هر هكتار اراضي زيركشت در خمين پنج كيلوگرم است و پيش بيني مي شود امسال 220 كيلوگرم طلاي سرخ در اين شهرستان توليد و روانه بازار شود.
وي ادامه داد: مجموع اراضي زير كشت زعفران در خمين به 50 هكتار رسيده است كه امسال 44 هكتار آن بارور و بقيه سال آينده بارور مي شود.
عروجي اظهاركرد: خمين در توليد زعفران در جايگاه نخست استان مركزي قرار دارد و اين شهرستان با داشتن خاك مستعد و آب و هواي نيمه گرمسيري، زمستان ملايم و تابستان گرم و خشك، محل مساعدي براي كشت و توليد زعفران شناخته شده است.
وي بيان كرد: زعفران خمين با توجه به نوع خاك، شرايط آب وهوايي از عطر، رنگ و طعم از كيفيت بالايي در كشور برخوردار است و با استاندارد كشوري مطابقت دارد.
رئيس توليدات گياهي جهادكشاورزي خمين گفت: كشت اين محصول در خمين در هر هكتار سه فرصت شغلي ايجاد كرده است و در مجموع 282 بهره بردار زعفران در اين شهرستان به كاشت زعفران اشتغال دارند.
عروجي مهمترين مشكل زعفران كاران را نوسان قيمت محصول به ويژه در فصل برداشت بيان كرد و افزود: محصول زعفران بايستي با بسته بندي مناسب صادر شود.
وي يادآورشد: پارسال 140 كيلوگرم زعفران در خمين از سطح 34 هكتار برداشت شد.
52 درصد از جمعت 105 هزار نفري خمين كشاورز هستند.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حيدري