۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۲۷
کد خبر: 82714932
T T
۰ نفر
391  اثر از 83 شاعر آئيني به كنگره سراسري عقليه العرب ارسال شده است

اروميه - ايرنا- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي گفت: 391 اثر از 83 شاعر آئيني از استان هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، تهران، اردبيل، همدان و قم به دبيرخانه دومين كنگره ادبي سراسري عقيله العرب ارسال شده است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام محمد باقر كريمي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در اروميه افزود: شناساندن نقش و جايگاه حضرت زينب (س) در زنده نگه داشتن قيام عاشورا، نقش مدافعان حرم در دفاع از حريم و حرم، اشاعه فرهنگ ناب اهل‌بيت(ع) و خلق آثار بديع در حوزه شعر آئيني از جمله اهداف برگزاري دومين كنگره ادبي سراسري عقيله‌العرب است.
وي با بيان اينكه شركت در اين كنگره براي عموم علاقه‌ مندان در تمامي گروه‌هاي سني آزاد است، گفت: از هر شاعري حداكثر سه اثر و به زبان تركي آذري در اين كنگره پذيرفته مي‌شود.
حجت الاسلام كريمي با اشاره به ضرورت گسترش هدف و پيام حضرت زينب (س) و بيان رشادت هاي مدافعان حرم اين حضرت، گفت: هر ساله بخش ويژه كنگره عقيله‌العرب به اشعاري با موضوع مدافعان حرم اختصاص مي‌يابد كه خوشبختانه امسال نيز در اين ‌ارتباط آثار قابل قبولي به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است.
وي گفت: بر اساس آمارهاي موجود در چند سال اخير تعداد كنگره‌هاي شعر برگزار شده در آذربايجان غربي بسيار بيشتر از متوسط كشوري بوده و اين خود نشان از تلاش مستمر مديريت استان در افزايش فرهنگ و ارتقاي جايگاه اهل‌بيت در جامعه دارد.
حجت الاسلام كريمي با اشاره به موفقيت‌هاي آذربايجان غربي در برگزاري جشنواره بين‌المللي شعر رضوي به زبان تركي در كشور، افزود: متأسفانه اشعار سروده شده در مقام اهل‌بيت(ع) كمتر از انتظار بوده و بايد تدابيري در جهت شناساندن حضرت زينب (س) و جايگاه وي در واقعه عاشورا اتخاذ شود.
به گزارش ايرنا، كنگره ادبي عقيله العرب روز پنجشنبه 11 آبان سالجاري و از ساعت 9 تا 12 ظهر در اروميه برگزار مي‌شود.
براساس اين گزارش آثار رسيده به كنگره پس از پايان كنگره به صورت كتاب نفيسي تدوين مي شود و در اختيار عموم قرار مي گيرد.
8135/3072
** خبرنگار: شهين بيدادرس ** انتشار: عليرضا فولادي