رياست وزير صنعت بر كارگروه تنظيم بازار منافاتي با قانون انتزاع ندارد/ كارگروه تنظيم بازار نقش هماهنگ كننده دارد نه اجرايي

تهران- ايرنا- مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت صنعت، معدن و تجارت در پي برخي موضع‌گيري‌هاي انجام شده در خصوص انتصاب محمد شريعتمداري به عنوان رييس ستاد كارگروه تنظيم بازار در اين باره توضيحاتي ارائه كرد.

به گزارش ايرنا، هيات وزيران در جلسه 26 مهرماه امسال به پيشنهاد وزارت صنعت، معدن وتجارت و به استناد اصل يكصد و سي و هشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران محمد شريعتمداري را به عنوان رييس ستاد كارگروه تنظيم بازار منصوب كرده است.
وزير صنعت، معدن و تجارت در اين ابلاغيه به عنوان رييس كارگروه تنظيم بازار موضوع بند (پ) تصميم نامه شماره 173496/ ت50204 مورخ 19/11/1392 و رييس كارگروه ساماندهي گندم، آرد و نان موضوع بند (1) تصويب نامه شماره 97477 .ت51253 مورخ 26/8/1393تعيين شد.
معاون اول رييس جمهور مصوبه مذكور را به وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت كشور، وزارت راه وشهرسازي، وزارت نفت، وزارت امور اقتصادي و دارايي، وزارت دادگستري، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، وزارت اطلاعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، وزارت جهاد كشاورزي، سازمان حفاظت محيط زيست، سازمان برنامه و بودجه كشور و بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران ابلاغ كرده است.
رياست كارگروه تنظيم بازار يك سمت اجرايي نيست و براي ايجاد هماهنگي ميان بخش‌هاي مختلف تنظيم بازار، سياست‌گذاري و نظارت است و به هيچ وجه برخلاف قانون انتزاع يا در جهت لغو آن نيست و قانون انتزاع همچنان به قوت خود باقي است.
كارامدي سياست‌هاي بازرگاني كه شامل سياست‌هاي مربوط به صادرات، واردات، تعرفه گذاري، تامين، توزيع، بازار، حمايت از حقوق مصرف كنندگان، مقابله با انحصار و هم‌چنين سياست‌هاي مرتبط با خدمات بازرگاني مستلزم اتخاذ رويكرد يكپارچه است.
در شرايط كنوني و با نظر مثبت هيأت دولت رياست كارگروه تنظيم بازار به وزارت صنعت، معدن و تجارت سپرده شد تا اين وزارتخانه در دوره جديد بتواند ضمن استقرار نظام نوين بازرگاني و واگذاري تصدي‌گري‌ها در بخش بازرگاني و صنعت، جايگاه خود را به عنوان يك دستگاه حاكميتي و سياست‌گذار ارتقا داده و باعث ايجاد تحول در توليد و تجارت كشور شود.
وزارت صنعت، معدن و تجارت براي ايجاد تمركز در سياست‌گذاري بازرگاني و در جهت بهبود وضعيت بازار در راستاي پشتيباني موثر از توليد ملي و حقوق مصرف كنندگان براي تنظيم بازار محصولات كشاورزي با وزارت جهاد كشاورزي تعامل مناسب و سازنده دارد.
شبك**1983**3404**دريافت كننده: مرتضي رنجبران**انتشار: محسن اسماعيلي
۰ نفر