۱۰ آبان ۱۳۹۶، ۹:۵۷
کد خبر: 82715606
T T
۰ نفر
افزایش یكهزار تخت به تخت های بیمارستانی آذربایجان غربی تا پایان سال

ارومیه- ایرنا- در حالی كه حدود چهار هزار تخت بیمارستانی در آذربایجان غربی وجود دارد و دست كم یك هزار و 500 تخت از این تعداد فرسوده است، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در تازه ترین اظهارنظر خود، از راه اندازی یكهزار تخت جدید در استان تا پایان سال جاری خبر داد.

ابراهیم حسنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایین بودن تعداد تخت های بیمارستانی از میانگین كشوری و فرسوده بودن آنها 2 مشكل اساسی در این حوزه در آذربایجان غربی است كه برای بهبود این وضعیت، در سال های فعالیت دولت یازدهم اقدامات قابل توجه به اتمام رسیده و در دست اجراست.
وی اضافه كرد: راه اندازی 143 تخت ویژه، آماده بهره برداری شدن بیمارستان های 250 و 216 تختخوابی خوی، 64 تختخوابی تكاب، 32 تختخوابی چالدران، طرح های توسعه بیمارستان های امام (ره) ارومیه و حضرت فاطمه (س) میاندوآب از جمله اقدامات انجام شده برای بهبود این وضعیت به شمار می رود.
وی اظهار كرد: طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه از جمله طرح های بزرگ بهداشتی درمانی در آذربایجان غربی است و با 48 تخت ویژه، 70 تخت بستری و 70 تخت اوژانس و تحت نظر در آینده نزدیك به مردم استان خدمت رسانی می كند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به واگذاری زمین جایگزین بیمارستان كوثر به دانشگاه بیان كرد: احداث این طرح از نیمه بهار امسال آغاز شده و تاكنون بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است.
حسنی گفت: علاوه بر آن در 12 شهرستان آذربایجان غربی كلینیك تخصصی به بهره برداری رسیده و در 13 شهرستان نیز 100 تخت در قالب واحد های تك نفره زایمان طبیعی راه اندازی شده است.
وی افزود: در قالب این طرح ها بیش از یكهزار و 200 میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز بیمارستان ها و مراكز درمانی آذربایجان غربی هزینه شده است.
به گزارش ایرنا، در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، آذربایجان غربی بیست و هشتمین استان كشور در شاخص های سلامت بود ولی در آخرین اظهار نظر مسئولان این بخش، در حال حاضر این رده به هفتم كشوری ارتقا یافته است.
8137/2093 ** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی