۱۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۰۹
کد خبر: 82717017
T T
۰ نفر
در حال رایزنی برای اجازه خروج اتباع روسیه و آذربایجان از مرز مهران هستیم

ایلام - ایرنا - فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: در حال رایزنی با مقامات عراقی برای اجازه خروج اتباع كشورهای روسیه و آذربایجان از مرز مهران هستیم اما تاكنون مورد موافقت قرار نگرفته است.

سردار قاسم رضایی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایرنا در مرز مهران اظهار كرد: همچنین مقامات عراقی با وجود آمادگی جمهوری اسلامی تاكنون با بازگشایی مرز خسروی موافقت نكرده اند.
وی یادآور شد: روند خروج زائران اتباع سایر كشورها از مرز شلمچه به خوبی در جریان است و اكثریت قریب به اتفاق آنان نیز با روادید عازم عراق هستند.
فرمانده مرزبانی ناجا تاكید كرد: امنیت مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چذابه بسیار مطلوب بوده و تردد زائران نسبت به سال های گذشته با سازماندهی بهتری در جریان است.
سردار رضایی افزود: تنها در روز گذشته بیش از 100 هزار نفر از مرز مهران وارد عراق شدند.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران در 95 كیلومتری جنوب غربی شهر ایلام واقع شده و كانون اصلی تردد زوار عتبات عالیات است.
سال گذشته بیش از 2 میلیون نفر برای شركت در آیین عظیم كنگره اربعین از این مرز عبور كردند كه پیش بینی می شود امسال بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر برای شركت در مراسم اربعین حسینی از این مرز عبور كنند.
بر اساس تقسیم بندی استان های كشور برای تردد زائران اربعین حسینی از مرزها، امسال مصوب شد زائران 13 استان از مرز مهران عبور كنند.
بر اساس آخرین آمارها از ابتدای ماه صفر تا كنون 900 هزار زائر اربعین از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه تردد كرده اند كه 40 درصد این تعداد مربوط به مرز مهران است.
خبرنگاران: حسن كهزادیان و معصومه امیدی**انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6032/6119/6034