۱۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۱۵
کد خبر: 82719200
T T
۰ نفر
عبور یك میلیون و 700 هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای سه گانه

آبادان - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی گفت: از زمان حركت زائران اربعین تاكنون یك میلیون و 700 هزار زائر از مرزهای سه گانه شلمچه و چذابه در خوزستان، و مهران در ایلام عازم كشور عراق شده اند.

به گزارش ایرنا سردار حسین اشتری روز شنبه در جریان بازدید از گذرگاه و پایانه مرزی شلمچه در گفت وگو خبرنگاران اظهار كرد: بخش زیادی از زائرین اربعین حسینی كه عازم سفر به عتبات عالیات هستند تاكنون از مرزهای سه گانه كشور عبور كرده اند.
وی اظهاركرد: در مرزهای سه گانه و پایانه های مرزی به هیچ عنوان روادید صادر نمی شود و زائران در شهرهای خود با مراجعه به مراكز قانونی و مجوز دار نسبت به تهیه روادید اقدام، و سپس برای شركت در راهپیمایی اربعین حسینی در مرز حضور یابند.
سردار اشتری در ادامه، ترافیك مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی و گذرگاه های سه گانه شلمچه، چذابه و مهران را سنگین، پرحجم ولی روان توصیف كرد و گفت: رانندگان نكات ایمنی و توصیه های پلیس راهنمایی و رانندگی را جدی بگیرند و با احتیاط كامل رانندگی كنند.
وی اظهاركرد: زائران از وسایل عمومی برای تردد به مرزها استفاده كنند و خودروهای شخصی خود را در توقفگاه هایی كه از قبل مشخص شده پارك كنند.

** تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اندیشیده شده است
فرماندن ناجا گفت:از 2 تا سه روز آینده بازگشت زائران آغاز خواهد شد و نیروی انتظامی تمهیدات لازم برای حفظ امنیت در مسیر برگشت زائران را پیش بینی كرده است.
سردار اشتری افزود: قرارگاه ترافیكی ناجا مسیرها و تدابیر لازم را برای بازگشت زائران اتخاذ كرده است.
گذرگاه های مرزی شلمچه و چذابه 2 كانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی هستند.
سردار سرتیپ حسین اشتری روز شنبه از گذرگاه و پایانه مرزی شلمچه و چذابه دیدن كرد.
پایانه مرزی چذابه در 110كیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه مرزی شلمچه در 16كیلومتری غرب خرمشهر 2 كانون از چهار كانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی هستند.
در اربعین حسینی پارسال حدود 430 هزار زائر از پایانه چذابه و 650هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.
3015/7165 / 6037
خبرنگار:عدنان جواهری ** تنظیم: حمیدرضا ترابی فرد ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی