۱۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۲۸
کد خبر: 82721182
T T
۰ نفر
ساخت مدول دوم تصفیه خانه آب شهری مراغه در انتظار تخصیص بودجه

مراغه - ایرنا - مدیرعامل شركت آب و فاضلاب مراغه با تاكید بر ضرورت افزایش ظرفیت تصفیه خانه آب آشامیدنی شهرستان، گفت: ساخت مدول دوم تصفیه خانه آب شهری مراغه در انتظار تخصیص بودجه است.

حسین صدیقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش جمعیت و نیاز به توسعه شبكه آب آشامیدنی، ضرورت ساخت مدول دوم تصفیه خانه آب شهرستان را دوچندان كرده است.
وی ادامه داد: هم اكنون ظرفیت تولید آب شرب بهداشتی در تصفیه خانه آب این شهرستان 550 لیتر در ثانیه بوده كه با اجرای مدول دوم، این ظرفیت تا 50 درصد افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینكه طرح جامع اجرای مدول دوم تصفیه خانه تدوین شده، اضافه كرد: برای اجرای این طرح، 250 تا 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز است كه با تخصیص و تامین آن، عملیات اجرایی آغاز می شود.
صدیقی با تاكید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب گفت: با توجه به محدود بودن منابع آبی، مصرف بهینه آب علاوه بر كاهش هزینه ها موجب بهره مندی نسل های آینده می شود.
وی با اشاره به اقدامات فرهنگ سازی در زمینه صرفه جویی در مصرف آب افزود: علاوه بر اقدامات و تبلیغات محیطی كه در سطح شهر و جراید و فضاهای مجازی و اجتماعی انجام شده، با مشاركت سازمان های مردم نهاد و با برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و هنری، در این راستا قدم های موثری برداشته شده است.
وی با اشاره به حفظ آمادگی پرسنل این شركت برای مقابله با حوادث غیرمترقبه و بحرانی در این شهرستان ادامه داد: مانور امداد و نجات و اطفاء حریق در تصفیه خانه فاضلاب مراغه و نیز مانور نشتی گاز كلر و امداد نجات در تصفیه خانه آب با حضور كارشناسان و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان شهری انجام شده است.
وی اضافه كرد: تعمیر و شستشوی حوضچه های زلال ساز و تعمیر شیر فلكه ها و ورودی تصفیه خانه آب از دیگر اقدامات موثر برای تامین و توزیع آب آشامیدنی است.
درحال حاضر100 درصد جمعیت شهری مراغه به شبكه آب آشامیدنی شهری متصل بوده و تعداد 67هزار و 810 مشترك آب شهری و 58 هزار و 539 مشترك فاضلاب شهری در شهرهای مراغه و خداجو از خدمات شركت آب و فاضلاب این شهرستان بهره مند هستند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 كیلومتری تبریز، مركز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487