در ادامه اين مطلب آمده است: جمعي از رانندگان تانكرهاي سوخت رسان بوشهر، اجراي طرح «برندينگ» و ايجاد شركتهاي واسطهاي براي توزيع سوخت را عامل كاهش درآمد خود عنوان نموده و دست به اعتراض زدند.
به گزارش «خليج فارس»؛ رانندگان كه مقابل دفتر پخش فرآورده هاي نفتي منطقه بوشهر تجمع كرده بودند، ميگويند در اجراي اين طرح رانندگان ملزم به عقد قرارداد با پيمانكاران شدهاند و قرارداد مستقيمي با شركت پخش فرآوردههاي نفتي ندارند.
اين رانندگان ميگويند، اكنون پنج جايگاه توزيع سوخت در استان بوشهر زيرپوشش طرح برندينگ هستند اما در آينده نزديك همه جايگاهها مجري اين طرح خواهند شد.
به گفته آنان، اكنون هشت ماه است كه اين طرح اجرا ميشود؛ طرحي كه باعث شده درآمد آنها بسيار كاهش يابد و سودش به جيب پيمانكاران برود.
آنان همچنين به اين نكته اشاره ميكنند كه پيمانكاران تا دو برابر حق كميسيون در زماني كه مستقيم با شركت پخش فرآوردههاي نفتي كار ميكردند، از آنها حق كميسيون ميگيرند و از سوي ديگر،گاه ممكن است يك پيمانكار كار را به افراد خاصي بدهد كه در اين صورت بقيه رانندگان بيكار ميمانند.
اين رانندگان معتقدند وقتي اين طرح در هشت ماه گذشته جواب نداده است، بايد حذف شود و دوباره مانند پيش، با شركت پخش فرآوردههاي نفتي كار كنند.
در ديگر استانها نيز رانندگان تانكرهاي سوخت رسان نسبت به طرح برندينگ اعتراضهايي داشتهاند.
'برندسازي جايگاههاي عرضه سوخت' طرحي است كه با هدف تجميع چند جايگاه عرضه تحت نظر يك برند مشخص از دولت سابق كليد خورد. شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران هدف از اجراي اين طرح را ارتقاي رفاه مشتريان و حمايت از حقوق مصرف كنندگان با مديريت موثر بخش خصوصي در فرآيند خريد، دريافت، حمل، توزيع و نظارت بر عرضه سوخت و كاهش نقش دولت در تصديگري توزيع فرآورده هاي نفتي اعلام كرد.
در همين زمينه، مهرماه امسال منصور رياحي، مديرعامل وقت شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي اعلام كرد: دولت با اجراي برنديگ و شناسايي جايگاه هاي سوخت صاحب صلاحيت، نقش،حق، سهم، سود و بازار خود را به بخش خصوصي واگذار مي كند كه اين امر دقيقا با اصول اقتصاد مقاومتي و سياست هاي اصل 44 قانون اساسي انطباق دارد.
وي گفته بود: برندسازي در جايگاه هاي سوخت در دنيا داراي سابقه موفق است و خروجي بسيار خوبي داشته كه رضايت مشتريان نتيجه آن بوده است.
اما از خردادماه و با اعتراض گسترده جايگاه داران و فعالان پخش فراورده هاي نفتي، مشخص شد تنها شخص راضي اين طرح، خود آقاي مديرعامل و مجموعه شركت پخش فرآورده هاي نفتي باشد!
در اين بين جايگاهداران عرضه سوخت مي گويند: نتيجه اجراي اين طرح رونق واسطه گري و دلالي در فرآيند عرضه سوخت است.
«بيژن حاج محمدرضا» رئيس اتحاديه جايگاهداران عرضه سوخت چندي پيش گفت: طرح برندينگ دلالي در سيستم عرضه سوخت كشور است و اين دلالي فقط به نفع دلالان تمام مي شود و براي فعالان واقعي در عرضه سوخت، دستاوردي نخواهد داشت.
اكنون در شرايطي بوشهر پيشگام اجراي اين طرح شده كه در استان هاي ديگر به موضوعات و تبعات اجتماعي آن توجه بيشتري شده تا همراهي جامعه هدف طرح نيز كسب شود.
6045
بوشهر- ايرنا - پايگاه خبري تحليلي خليج فارس با اشاره به اجراي طرح برندينگ خبر تجمع و نارضايتي رانندگان نفتكش را بوشهر با منكعس كرده است.