۱۷ آبان ۱۳۹۶، ۲۲:۱۱
کد خبر: 82724469
T T
۰ نفر
توزیع 33 هزار بسته اقلام خوراكی توسط خانواده شهدا در مرز چذابه

چذابه - ایرنا - مدیركل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: 33هزار بسته جیره خشك پس از بسته بندی توسط همسران و خانواده های شهدا جهت توزیع بین زائران اربعین حسینی به منطقه چذابه ارسال شد.

حجت الاسلام سیدمحمد طباطبایی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پایانه چذابه افزود: این جیره های خشك در بسته های كوچك تهیه شده و به نیت استفاده زائران اربعین حسینی به موكب اداره كل اوقاف خوزستان و استان های معین اصفهان ، یزد و كرمان ارسال شده است.
وی گفت: با بازگشت زائران اربعین حسینی به میهن اسلامی ، روزانه 2 هزار و 500بسته جیره خشك بین زائران توزیع می شود.
مدیركل اوقاف و امور خیریه خوزستان بیان كرد: روزانه سه هزار و 500 وعده غذایی گرم پس از طبخ در شهر مرزی بستان ، توسط عوامل موكب اوقاف خوزستان بین زائران توزیع می شود.
طباطبایی با بیان اینكه اسكان موقت زائران در موكب این اداره كل با ظرفیت روزانه یك هزار زائر در طول ایام اربعین تا پنج روز پس از اربعین انجام می شود افزود: امسال حجم خدمت رسانی در موكب اوقاف در مقایسه با اربعین سال گذشته بیشتر شده است.
وی با بیان اینكه بیش از 200 هزار بطری آب معدنی در موكب اوقاف ذخیره سازی شده و به تدریج در حال توزیع بین زائران اربعین حسینی است افزود:خدمت رسانی به زائران تا بازگشت كامل آنان به وطن ادامه خواهد داشت.
همچنین بنا به این گزارش پذیرایی شبانه روزی و اسكان موقت زائران بازگشته از كربلا از سوی موكب شركت كشت و صنعت امیركبیر مستقر در اطراف گذرگاه چذابه همچنان ادامه دارد.
مرمضی مسئول موكب شركت كشت و صنعت نیشكر امیر كبیر به ایرنا گفت: روزانه بیش از یك هزار وعده غذای گرم از محل كمك های مردمی و كاركنان این شركت بین زائران اربعین توزیع می شود.
وی با بیان اینكه پذیرایی از زائران عزیز اربعین حسینی تا زمان بازگشت كامل آنان از كربلا تداوم خواهد داشت: شركت كشت و صنعت امیركبیر هرساله با برپایی موكب در چذابه به وظیفه اسلامی و انسانی خود عمل می كند.
مرمضی همچنین از برپایی موكب پذیرایی این شركت در جاده اصلی خرمشهر به اهواز در مسیر حركت كاروان های زائران اربعین حسینی كه از شلمچه وارد كشور می شود خبر داد.
گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه در استان خوزستان 2 كانون اصلی و رسمی تردد زائران اربعین حسینی هستند.
از ابتدای ماه صفر تاكنون بیش از یك میلیون زائر اربعین حسینی از طریق این 2 گذرگاه مرزی به نجف اشرف و كربلای معلی عزیمت كرده اند.
بازگشت زائران اربعین حسینی از چند روز گذشته در 2 پایانه مرزی چذابه و شلمچه شتاب گرفته است و تاكنون حدود 400هزار زائر به وطن بازگشته اند.
6065/6068
خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشار:محمدعلی فریدپناه