۱۸ آبان ۱۳۹۶، ۹:۴۹
کد خبر: 82724623
T T
۰ نفر
بهره مندي 100 خانوار در بخش دشتياري چابهار از نعمت برق

چابهار- ايرنا- مدير برق بخش هاي دشتياري، پلان و مركزي چابهار و بخش تلنگ قصرقند در جنوب سيستان و بلوچستان گفت: 100 خانوار فاقد برق در چهار روستاي بخش دشتياري از نعمت برق بهره مند شدند.

وحيد غلاميان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: براي برق رساني به چهار روستاي فاقد برق بازار محمد كريم، عثمان آباد مچكور، شهدلد بازار و خليل آباد، پنج كيلومتر شبكه فشار متوسط و پنج دستگاه ترانس برق نيز نصب شده است.
وي افزود: براي بهره مندي ۱۰۰ خانوار فاقد برق در اين روستاها از نعمت برق چهار ميليارد و 893 ميليون ريال اعتبار هزينه شده است.
وي گفت: ۱۹ دستگاه ترانس جديد در ۱۹ روستاي بخش مركزي چابهار با اعتبار 11 ميليارد و 203 ميليون ريال نصب شده تا ديگر شاهد افت ولتاژ برق در اين روستاها نباشيم.
مدير برق بخش هاي دشتياري، پلان و مركزي چابهار و بخش تلنگ قصرقند، نصب ۲۱ دستگاه ترانس جديد در ۲۰ روستاي بخش تلنگ قصرقند به منظور رفع افت ولتاژ و افزايش رضايت مندي مشتركان با اعتبار 10 ميليارد و 945 ميليون ريال را از ديگر اقدامات اين مجموعه در سالجاري برشمرد.
غلاميان افزود: توسعه شبكه برق روستايي در ۲۵ روستاي بخش مركزي، دشتياري و پلان با اجراي ۱۳ كيلومتر شبكه فشار ضعيف جديد و نصب ۱۵ پست ترانس برق جديد نيز در اين مدت انجام شده است.
وي تصريح كرد: در پروژه توسعه برق روستايي 375 خانوار جديد از نعمت برق بهره مند شدند.
وي افزود: همچنين با انجام پروژه توسعه شبكه برق با اعتبار سه ميليارد و 835 ميليون ريال در ۱۲ روستاي بخش تلنگ قصرقند؛ 6 كيلومتر شبكه فشار ضعيف اجرا، هفت دستگاه ترانس جديد نصب و 160 خانوار از نعمت برق بهره مند شدند.
وي تعويض سيم هاي فرسوده شبكه برق روستاهاي مرزي ريمدان به منظور پايداري شبكه برق و جلوگيري از وقوع خاموشي با اعتبار 2 ميليارد و 480 ميليون ريال و نصب ۱۳ سري خازن بر روي خطوط فشار متوسط منطقه دشتياري و پلان و مركزي براي بهبود ولتاژ با اعتبار چهار ميليارد و 101 ميليون ريال را از ديگر اقدامات امور برق نگور عنوان كرد.
وي بيان كرد: امور برق نگور چهار بخش دشتياري، پلان، قسمتي از بخش مركزي چابهار و تلنگ قصرقند را زير پوشش دارد كه در مجموع به ۵۰۰ پارچه روستا خدمات رساني مي كند.
مدير برق نگور دشتياري چابهار گفت: حجم تاسيسات برق اين منطقه شامل هزار و 200 كيلومتر خط فشار متوسط ، ۵۲۰ كيلومتر خط فشار ضعيف و هزار و 100 دستگاه ترانس برق است.
غلاميان اظهار داشت: امور برق نگور همچنين داراي 27 هزار و 700 مشترك برق است كه از اين تعداد 23 هزار و 535 اشتراك، خانگي هستند.
به گزارش ايرنا نگور مركز بخش دشتياري از توابع شهرستان چابهار و از شهرهاي مرزي نزديك كشور پاكستان است.
شهرستان چابهار براساس سرشماري آبان سال 1395 با جمعيت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان هاي نيكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به درياي عمان(مكران) و از غرب به شهر كنارك متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقيانوسي ايران و سرزمين موج و مرجان واقع در قلب مَكُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان از 2 شهر به نام هاي چابهار و نگور، سه بخش مركزي، دشتياري و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشكيل شده است.
3043**3042 خبرنگار: رستم كريمي نژاد **انتشاردهنده: محدثه حيدري گرجي