۱۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۰۶
کد خبر: 82724819
T T
۰ نفر
حسيني بوشهري:فلسفه قيام عاشورا احياي امر به معروف و نهي از منكر است

بوشهر- ايرنا- نماينده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري گفت: امام حسين(ع) جانش را در راه احيا امر به معروف و نهي از منكر فدا كرد و بايد اين ارزش اسلامي در جامعه گسترش يابد و نگوييم كه تعداد ما اندك است.

به گزارش ايرنا،آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري روز پنجشنبه در جمع عزاداران حسيني در بندر دير افزود:افزايش معرفت و شناخت نسبت فلسفه قيام عاشورا ، ابعاد مختلف دين مبين اسلام و ترويج آن در جامعه ضروري است.
وي ضمن تسليت اربعين حسيني گفت: گاهي اوقات معرفت و درك نسل جوان از دين كمتر از مسائل ديگر است كه اين امر بيانگر ضرورت تبيين و آگاهي بخشي مسايل ديني در بين اين قشر است .
نماينده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري اضافه كرد: پياده روي اربعين حسيني نشانه عشق و علاقه به اهل بيت(ع) و لبيك به سالار شهيدان امام حسين است و اجتماع مردم با پاي پياده در اين آيين معنوي ثواب زيارت اربعين دارد.
امام جمعه بندردير نيز گفت: اگر فرهنگ عاشورا در جامعه نهادينه شود، ارزش هاي اسلامي شامل روحيه انقلابي ولايت مداري و عزت طلبي باقي مي ماند.
حجت الاسلام سيد علي حسيني افزود: اگر نقش آفريني حضرت زينب(س) و امام سجاد(ع) پس از حادثه عاشورا نبود امروز تبليغات گسترده دشمن به ثمر مي نشست.
در آئين پياده روي عاشقان حسيني در بندر دير از محل امامزاده سيد مرتضي به طرف امامزاده شاه ابوالقاسم و جنت الشهدا به مسافت 10كيلومتر بيش از 12هزار نفر از مشتاقان سالار شهيدان امام حسين(ع) شركت داشتند.
شماري از سوگواران و عاشقان حسيني در شهرستان دير با راه اندازي ايستگاههاي صلواتي و تهيه و توزيع غذاهاي نذري در مسير پياده روي عزاداران در زنده نگه داشتن قيام كربلا خدمت و بندگي خود را در عمل نشان دادند.
دراين آيين معنوي حضور كودكان خردسال، جوانان و نوجوانان سياه پوش در دسته هاي عزادار و سوگواري به پياده روي جلوه خاصي داده بود .
7207/ 6045** خبرنگار: عباس بحراني** انتشاردهنده:اكبر اقبال مجرد