۱۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۸:۴۲
کد خبر: 82724976
T T
۰ نفر
در زمان تردد زائران اربعين نبايد در روند صادرات وقفه ايجاد شود

اهواز- ايرنا - معاون بازرسي وزارت امور اقتصادي و دارايي گفت: در زمان تردد زائران اربعين حسيني در مرزهاي سه گانه كشور ، نبايد در روند صادرات كالاهاي غيرنفتي به عراق وقفه ايجاد شود.

رضا قمي زاده روز پنجشنبه در جريان بازديد از مرز چذابه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: زيرساخت هاي واحدهاي گمركي در مرزهاي مهران ، چذابه و شلمچه براي تداوم صادرات كالاهاي غيرنفتي در مدت 20روزي كه تردد زائران اربعين حسيني انجام مي شود فراهم شده ولي مسيرهاي دسترسي به مرزها بايد تفكيك شود تا صادرات كالا در اين مرزها متوقف نشود.
وي با بيان اينكه ما بايد به اربعين نگاه ملي داشته باشيم گفت: دولت از سال آينده تمهيداتي براي تداوم صادرات كالا در زمان تردد زائران اجرايي مي كند تا تردد زائران و صادرات كالاي به صورت همزمان صورت بگيرد.
استاندار خوزستان پيش تر گفته بود از سال آينده همه تمهيدات لازم براي صادرات كالا به عراق در زمان اربعين حسيني اجرايي مي شود و مسيرهاي تردد كاميون و خودروهاي زائران كاملا' جداسازي مي شود.
قمي زاده كه به عنوان نماينده وزارتخانه اموراقتصادي و دارايي به منظور سركشي و بررسي وضعيت خدمت رساني سازمان هاي وابسته به وزارتخانه متبوع به مرزهاي سه گانه سفر كرده است اظهار كرد: بررسي هاي ميداني نشان مي دهد خدمت رساني بانكهاي(خودپردازها) دولتي و خصوصي و بيمه ها در مرزهاي سه گانه مطلوب بوده و رضايت زائران نشان از كيفيت خوب ارايه شده دارد.
معاون بازرسي وزارت امور اقتصادي و دارايي بيان كرد: وزارتخانه متبوع در 2 بخش تكليفي و مردمي به زائران اربعين حسيني خدمت رساني مي كند كه در بخش مردمي با برپايي موكب هاي پذيرايي در مرزهاي چذابه ، شلمچه و مهران به زائران خدمت رساني مي كنند.
وي با اشاره به كمبود وسايل سرمايشي با توجه به گرمي هوا در مرزهاي سه گانه اظهار داشت: در سال هاي آينده بايد در زمينه تامين وسائل و تجهيزات سرمايشي با توجه به مصادف شدن اربعين با فصل گرما ، اقدام هاي اساسي انجام شود تا زائران با مشكل مواجه نشوند.
در اربعين امسال گرماي پائيزي و گرد وخاك در مرزهاي چذابه و شلمچه مشكلاتي براي زائران و موكب داران اطراف اين 2 گذرگاه ايجاد كرده بود.
مرزهاي چذابه و شلمچه 2 كانون اصلي تردد زائران اربعين هستند.
روند بازگشت زائران اربعين حسيني در روزهاي اخير شتاب گرفته است.
فردا جمعه 19آبان در عراق اربعين است.
6065/6064
خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشار دهنده: محسن بهاروند
۰ نفر