دماي هواي خراسان شمالي تا 10 درجه سانتيگراد كاهش مي يابد/ احتمال بارش برف و باران در ارتفاعات

بجنورد- ايرنا- رئيس اداره پيش بيني هواشناسي خراسان شمالي گفت: دماي هوا در اين استان طي روزهاي آتي تا 10 درجه سانتيگراد كاهش مي يابد و احتمالا در ارتفاعات بارش به صورت برف خواهد بود.

مهري هاشمي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: بررسي نقشه هاي پيش يابي هواشناسي، بيانگر ورود سامانه بارشي از امشب به استان است كه فعاليت اين سامانه به تدريج سبب وزش باد شديد، افزايش ابر و بارش پراكنده مي شود.
وي با بيان اينكه وزش باد در برخي مناطق استان خيلي شديد پيش بيني شده است افزود: از فردا تا دوشنبه شب، با تقويت ناپايداري ها وزش باد شديد و بارش باران در ارتفاعات احتمال بارش برف و مه پيش بيني شده است.
هاشمي خاطرنشان كرد: فعاليت سامانه روز دوشنبه بيشتر در نواحي شرقي استان خواهد بود و به تدريج تا روز سه شنبه تضعيف مي شود.
رئيس اداره پيش بيني هواشناسي خراسان شمالي با اشاره به اينكه با فعاليت اين سامانه بارشي، شاهد كاهش محسوس دماي هوا از فردا يكشنبه تا اواخر هفته خواهيم بود گفت: دماي هواي استان هشت تا 10 درجه سانتيگراد كاهش مي يابد.
وي افزود: در 24 ساعت گذشته كمينه دماي بجنورد چهار درجه سانتيگراد و بيشينه آن 22 درجه سانتيگراد بوده است.
رئيس اداره پيش بيني هواشناسي خراسان شمالي گفت: در اين مدت كوسه با كمينه دماي يك درجه سانتيگراد سردترين و سنخواست با بيشينه دماي 24 درجه سانتيگراد گرم ترين مناطق استان گزارش شده است.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
7185 / 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي