۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۹:۴۱
کد خبر: 82727065
T T
۰ نفر
جایگاه ورزش زورخانه ای قزوین در سطح كشور مناسب نیست

قزوین-ایرنا- سرپرست هیات ورزشهای زورخانه ای و پهلوانی قزوین گفت: وضعیت ورزش زورخانه ای استان چندان مطلوب نیست و جایگاه مناسبی در سطح كشور نداریم.

امیر خسته بند روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه توسعه ورزش های نو و جذب نشدن ورزشكاران به این رشته موجب ركورد ورزش زورخانه ای استان شده است كه باید با تغییر این رویه شاهد ارتقای جایگاه این ورزش در سطح استان و كشور باشیم.
این مسئول ورزشی گفت: تلاش می كنیم در دوره سرپرستی تعامل با دستگاه ها و نهادها به منظور حمایت از ورزش زورخانه ای را بیشتر كنیم و علاوه بر آن شركت در مسابقات و جذب ورزشكاران جدید را در دستور كار خود قرار دهیم.
وی اضافه كرد: جذب خردسالان، نونهالان و نوجوانان به این رشته ورزشی یكی از اهداف مهم ما برای رشد این رشته است و در همین راستا آموزش ورزش زورخانه ای را در مدارس و دبستان های استان آغاز كرده ایم.
خسته بند افزود: سال گذشته آموزش ورزش زورخانه ای و پهلوانی را در مدرسه نخبگان با 200 دانش آموز پیگیری كردیم و در سال جاری نیز آموزش و تمرین این رشته در مدارس حكمت یك و 2 ادامه دارد.
وی با بیان اینكه متاسفانه این رشته ورزشی در سطح كشور و استان دیده نشده و مورد توجه قرار نمی گیرد و تنها در افتتاحیه ها و همایش ها از این ورزش اصیل و ایرانی بهره برداری می شود، گفت: مسئولان برای احیای این ورزش كه مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار داشته باید تلاش كنند.
این مسئول ورزشی گفت:امیدواریم با انعقاد تفاهم نامه با صدا و سیما و آموزش و پرورش شاهد توسعه این رشته ورزشی در میان مردم باشیم.
10 زورخانه فعال در سطح استان قزوین وجود دارد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی