۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۸:۳۷
کد خبر: 82728182
T T
۰ نفر
فعاليت 142 مركز درمان، مشاوره و پيشگيري از آسيب و معلوليت در آذربايجان غربي

اروميه- ايرنا- معاون پيشگيري اداره كل بهزيستي آذربايجان غربي گفت: 142 مركز درمان، مشاوره و پيشگيري از آسيب و معلوليت در زمينه هاي مختلف بينايي سنجي، شنوايي سنجي، اعتياد، ژنتيك، پايگاه سلامت اجتماعي در استان فعال است.

پروين محمدپوري روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين تعداد، 54 مركز مربوط به مراكز مشاوره، 10 مركز ژنتيك، 16 مركز اقامتي از قربانيان آسيب هاي اجتماعي، يك مركز نگهداري معتادان، چهار مركز سرپناه شبانه، 16 مركز درمان سرپايي و پنج مركز گذري در حوزه درمان اعتياد در سراسر استان به فعاليت مشغول هستند.
وي اضافه كرد: همچنين 17 مركز سنجش بينايي و 19 پايگاه سلامت اجتماعي در شهرستان هاي مختلف آذربايجان غربي فعاليت در حوزه پيشگيري از آسيب را دنبال مي كنند.
وي اظهار كرد: با توجه به فعاليت هاي خوب صورت گرفته در حال حاضر پوشش غربالگري شنوايي به بيش از 92 درصد و پوشش غربالگري بينايي نيز به بيش از 80 درصد رسيده است و ميزان باقيمانده نيز با تبليغات صورت گرفته و ارتقاي سطح آگاهي مردمي در سال هاي آينده تحقق مي يابد.
معاون پيشگيري اداره كل بهزيستي آذربايجان غربي با اشاره به اينكه امروز مسئوليت حوزه پيشگيري بيش از گذشته اهميت يافته است، گفت: روند رو به رشد آسيب هاي اجتماعي و هزينه هاي سنگين تحميلي به خاطر نوزادان و افراد معلول و داراي آسيب به جامعه باعث شده تا مقوله پيشگيري اهميت بيشتري يابد و حساسيت ها به اين بخش از سوي مسئولان، دست اندركاران، نخبگان و خانواده ها بيشتر شود.
محمدپوري همچنين از مرزي بودن اين استان و آلوده بودن بخشي از آذربايجان غربي به مين هاي زمان جنگ خبر داد و افزود: در راستاي كاهش آسيب مرزنشينان در اين بخش، در يك سال گذشته 230 هزار نفر از جمعيت عشايري و مرزنشين تحت آموزش طرح آگاهسازي پيشگيري از معلوليت هاي ناشي از انفجار مين قرار گرفته اند كه رقم قابل توجهي است.
به گزارش ايرنا، 48 هزار خانوار در آذربايجان غربي تحت پوشش بهزيستي قرار دارند كه از اين تعداد حدود 18 هزار خانوار مستمري دريافت مي كنند.
علاوه بر آن، صدها هزار نفر از مردم آذربايجان غربي به صورت مستقيم از طريق مراكز مشاوره و پيشگيري و همچنين حضور در طرح هاي غربالگري، جمعيت خدمات گيرنده از بهزيستي استان به شمار مي روند.
8137/2093
** خبر: سيده فاطمه سجادي ** انتشار: صابر چهرقاني