۲۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۲۶
کد خبر: 82733885
T T
۰ نفر
امام جمعه موقت اردبيل مردم را به استمرار كمك رساني  زلزله زدگان فراخواند

اردبيل- ايرنا- امام جمعه موقت ارديبل گفت: زلزله اخير موجب خسارات سنگيني به هموطنان ما در استان كرمانشاه شد و ضروري است كمك رساني به اسيب ديدگان استمرار يابد.

به گزارش ايرنا ، حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن عابديان در خطبه نماز جمعه اردبيل افزود: حمايت هاي مردمي بايد ادامه پيدا كند تا آلام اين مصيبت تسكين يابد و در اين زمينه مردم متدين لازم است با تمام توان به صحنه بيايند همانگونه كه تاكنون در صحنه بوده اند.
وي با اشاره به تصويب سياست هاي پيشگيري از زلزله در 10 سال پيش، از تعلل در اجراي آن ابراز گله مندي كرد و گفت: برخي شبهه افكني و بدعت هاي جدبد كه بگويد خداوند با زلزله، قومي را دچار عذاب خويش ساخته بي اساس است.
امام جمعه موقت اردبيل با اشاره به سالروز رحلت پيامبر اكرم (ص)، امام حسن مجتبي (ع) و امام رضا (ع) همگان مخصوصا جوانان را به مطالعه سيره معصومين جهت دستيابي به سعادت دنيوي و اخروي دعوت كرد.
عابديان درباره انتصاب استاندار جديد اظهار كرد: مسئوليت در دين ما، وسيله تقرب و ارتقاي الي الله است چون صاحب منسب شدن زمينه خدمت بيشتري را به مردم فراهم مي نمايد. ما از استاندار جديد تقاضا داريم كه با اين نگاه معنوي و نگاه پدرانه با مردم و جناح ها برخورد داشته باشد و شايسته سالاري را راس كارهاي خود قرار دهد.
وي با اشاره به قابليت هاي كم نظير استان اردبيل گفت: از استاندار محترم مي خواهيم با در نظر گرفتن منافع و مصالح استان، در احقاق حق و دفاع از حقوق آن سعي و تلاش نمايد و در اين زمينه از بخش خصوصي و سرمايه هاي مردمي نيز به نحو احسن بهره ببرد.
خطيب جمعه اردبيل از مردم، نمايندگان و مسئولان نيزخواست نهايت همكاري را در حوزه اشتغالزايي ،حوزه فرهنگي و حمايت از نخبگان با استاندار جديد را داشته باشند.
وي در ادامه سخنانش با اشاره به تشكيل مثلث عبري، عربي و غربي بيان كرد : عربستان به عنوان مترسكي است كه ابزار واقع شده و با صدور دستور براي ساير كشورها در صدد جبران شكست داعش است.
وي افزود: آنها مي خواستند با داعش، اسرائيل را در حاشيه امن نگه دارند ولي وقتي شكست خورد، طرح برنامه هايي همچون قضيه لبنان و استعفاي سعد حريري را در دستور كار خود قرار دادند.
امام جمعه موقت اردبيل گفت: اكنون استكبار جهاني در صدد است تا ايران را در مقام انفعال قرار دهد و اخيرا رئيس جمهور فرانسه نيز با طرح مباحثي سعي كرد مقدمات مذاكرات موشكي را فراهم نمايد كه البته اين امر خلاف خواسته مردم و مسئولان ماست.
خبرنگار:يعقوب شاددل **انتشاردهنده:عارف شيرزاد
7110/ 1257