۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۴۰
کد خبر: 82736084
T T
۰ نفر
برقرسانی به پنج روستا در منطقه سخت گذر احمدفداله دزفول

دزفول - ایرنا - پنج روستای محروم در منطقه كوهستانی و سخت گذر احمد فداله دزفول از نعمت برق پایدار بهره مند شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا در سفر 2 روزه استاندار خوزستان ، رئیس مجمع نمایندگان خوزستان و نیز جمعی از مدیران كل این استان به مناطق كوهستانی و سخت گذر احمدفداله و دره كاید در بخش شهیون دزفول طرح برقرسانی به پنج روستای محروم این منطقه به بهره برداری رسید.
مدیر عامل شركت توزیع برق خوزستان در حاشیه افتتاح این طرح برقرسانی به خبرنگار ایرنا گفت: روند برقرسانی به روستاهای محروم مناطق كوهستانی و سخت گذر احمدفداله و دره كاید با تلاش جهادی شركت توزیع برق خوزستان در حال انجام است.
رضا غضنفری افزود:در ادامه نهضت برقرسانی به مناطق محروم طرح برقرسانی به روستاهای مازه پاریاب علیا و سفلی ، مازه سروه ، كول كندی و برد شمشیر علیا با اعتباری بالغ بر 37 میلیارد ریال در جریان سفر استاندار خوزستان به این منطقه محروم افتتاح شد.
وی جمعیت بهره مند از شبكه برق ساكن این روستاها را 60 خانوار عنوان كرد و اظهار داشت:در سالهای گذشته بالغ بر 67 روستا و دهستان در ارتفاعات كوهستانی و سخت گذر شهرستان دزفول با حدود 300 خانوار جمعیت از شبكه برق بهره مند شدند.
مدیر عامل شركت توزیع برق خوزستان بیان داشت:این شركت از سال 1388 تاكنون در 2 بخش شهیون و سردشت دزفول با اجرای طرح های جهادی گام های موثری در زمینه برقرسانی به روستاها و دهستان های فاقد برق در این 2 بخش برداشته است.
غضنفری یكی از مشكلات و موانع روند برقرسانی به روستاهای سخت گذر این 2 بخش كوهستانی شهرستان را نبود جاده عنوان كرد و گفت:بخشی از اعتبار این شركت برای برقرسانی به روستاهای محروم در زمینه احداث جاده دسترسی و مسیر شكافی هزینه شده است.
وی گفت:برای اجرای طرح های برقرسانی به روستاهای مناطق سخت گذر دزفول بالغ بر 45 میلیارد ریال برای اصلاح جاده و مسیر شكافی هزینه شده است.
برق 2 بخش سردشت و شهیون دزفول از محل 2 فیدر 5012 و 5052 ایستگاه زیباشهر تغذیه می شود كه فیدر 5012 شهیون شامل 260 كیلومتر شبكه و 220 دستگاه ترانس و فیدر 5052 به طول 155 كیلومتر و 165 دستگاه ترانس می باشد.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و عباس پاپی زاده رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در قالب كاروانی شامل جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی روزهای 27 و 28 آبان ماه در سفری 2 روزه به بخش شهیون با ساكنان مناطق محروم احمد فداله و دره كاید دیدار و گفت و گو كردند.
كاروان مذكور برای رسیدن به مناطق احمدفداله و دره كاید دزفول مسیر 120 كیلومتری دزفول تا این مناطق را كه مسیری كوهستانی و سخت گذر و فاقد جاده مناسب می باشد در مدت هفت ساعت طی كردند.
6068
خبرنگار:محمدعلی فریدپناه