۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۲۰:۲۶
کد خبر: 82736974
T T
۰ نفر
اجراي نمايش «تهمينه» در زورخانه باغ موزه قصر تهران

تهران-ايرنا- نمايش «تهمينه» به كارگرداني ‌بهاره جهاندوست با سبكي جديد در گود زورخانه باغ موزه قصر تهران اجرا مي‌شود.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از روابط عمومي باغ موزه قصر، اين نمايش با نگاهي نو به داستان رستم و سهراب شاهنامه با تكيه بر طومار مرشد ترابي و «سهراب كشي» بهرام بيضايي اجرا مي‌شود.
داستان زنان شاهنامه به خصوص سرنوشت تهمينه به عنوان مادر سهراب و همسر رستم كمتر در شاهنامه و ساير آثار مربوط به اين داستان مورد اشاره قرار گرفته و همين موضوع دستمايه طراحي و اجراي نمايش «تهمينه» شده است.
نمايش «تهمينه» به عنوان اولين نمايش در تاريخ تئاتر كشور در يك زورخانه به عنوان گود پهلواني اجرا مي‌شود و در آن سعي شده با تلفيقي از نقالي، موسيقي ايراني و حركات ورزش باستاني، مخاطب نمايش، مفهوم و شرايط داستان را بهتر درك كند.
بهاره جهاندوست، ويانا پرويزيان، آوا فياضي، ترنم جاهد و ستاره عليزادگان نقالان، محمدرضا معجوني مرشد زورخانه، فهيمه عظيمي موسيقي، طاها آزادي حركات ورزشي باستاني، زهرا احمدلو دستيار كارگردان، پاريس محسني و مهدي منادي عكاس، باران صديقيان طراح گرافيك از جمله عوامل اين نمايش هستند.
نمايش «تهمينه» روزهاي يكم تا سوم و هشتم تا دهم آذرماه از ساعت 18 در زورخانه باغ موزه قصر واقع در انتهاي خيابان شهيد مطهري، بعد از تقاطع خيابان شريعتي، ميدان پليس اجرا مي‌شود.
علاقه‌مندان به داستان‌ها و نمايش‌هاي اصيل ايراني مي‌توانند با مراجعه به سايت تيوال نسبت به تهيه بليت اين نمايش اقدام كنند.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
تنظيم كننده: معصومه جوان معبودي**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348