۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۸:۳۸
کد خبر: 82737169
T T
۰ نفر
ورود موج سرماي پاييزه و تشديد بارش ها در آذربايجان غربي

اروميه - ايرنا - كارشناس مسئول اداره پيش بيني اداره كل هواشناسي آذربايجان غربي گفت: تقويت سامانه بارشي طي امروز و فردا علاوه بر تشديد و گسترش بارش ها در سطح استان با ورود اولين موج سرماي پاييزه به منطقه همراه است.

اسماعيل سيمايي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ريزش هواي سرد در استان افت محسوس دما بين 6 تا هشت درجه را به همراه دارد و بارش ها اغلب به شكل برف پيش بيني مي شود.
وي با بيان اينكه در چالدران بارش برف همراه باران گزارش شده است، اظهار كرد: امروز در برخي شهرهاي استان از جمله اشنويه، پيرانشهر، نقده، سلماس، اروميه، مياندوآب، سردشت و تكاب بارش باران گزارش شده است.
سيمايي با بيان اينكه در 24 ساعت گذشته دماي اروميه بين چهار تا 14 درجه سانتيگراد بالاي صفر در نوسان بود، اضافه كرد: بارش باران در اروميه نيز دور از انتظار نيست.
وي ادامه داد: امروز /سه شنبه/ با توجه افت محسوس دما در استان در مناطق سردسير و ارتفاعات بارش برف و فردا /چهارشنبه/ در برخي نقاط استان احتمال بارش برف پاييزي وجود دارد.
به گزارش ايرنا آذربايجان غربي بعد از چند روز پايداري هوا در هفته گذشته با ورود سامانه بارشي از روز شنبه شاهد بارش هاي رگباري باران است.
اين بارشها موجب خوشحالي كشاورزان به ويژه زارعان گندم كار شده است.
متوسط بارش باران در آذربايجان غربي بين 300 تا 400 ميليمتر در سال است.
7125/2093 **خبر: طاهره نويد آرين ** انتشار: صابر چهرقاني