۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳
کد خبر: 82742057
T T
۰ نفر

سنت حسنه وقف ماندگارترین شیوه انفاق

۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳
کد خبر: 82742057
سنت حسنه وقف ماندگارترین شیوه انفاق

كرج- ایرنا- مدیر كل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت كه سنت حسنه وقف بهترین و ماندگارترین شیوه انفاق است.

به گزارش ایرناش، حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی روز شنبه در همایش یاوران وقف كه در سالن اجتماعات اوقاف و امور خیریه كرج برگزار شد، افزود: وقف معامله با خداست و بهترین راه برای به یادگارگذاشتن نام نیك در این دنیا و كسب ثواب در آخرت است.
وی اظهار داشت: وقف موجب می شود تا برای همیشه آثار و خیرات بخشش مال و كمك به مردم به ویژه محرومان و نیازمندان شامل حال واقف شده و از بهره های معنوی و اخروی آن سود برد.
مدیر كل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت:یكی دیگر از راهكارهای عملی برای ترویج این سنت حسنه در جامعه اجرای امینانه نیات واقفین خیر اندیش است.
این مسئول تصریح كرد: سنت حسنه و ماندگار وقف در جامعه اسلامی ایران نیاز به فرهنگ سازی دارد، زیرا این اقدام فرهنگی، معنوی همواره مورد تاكید دین مقدس اسلام قرار گرفته است.
صالحی افزود: در حقیقت واقفین خیراندیش در هر برهه‌ای از زمان با درك صحیح از نیاز زمان خود اقدام به این سنت حسنه نموده‌اند كه امروز هم از ثمرات وقف شان در جهات مختلف بهره‌ برداری می‌ گردد.
مدیر كل اوقاف و امور خیریه استان البرز یادآور شد: افراد خیر و دلسوز برای كمك و سربلندی كشور بخشی از سرمایه خود را وقف می‌كنند و این فلسفه مهمی در جامعه و اقتصاد اسلامی دارد.
وی همچنین افزود: سنت حسنه وقف بهترین و ماندگارترین شیوه انفاق است كه موجب می شود تا برای همیشه آثار و خیرات بخشش مال و كمك به مردم به ویژه محرومان و نیازمندان شامل حال واقف شده و از بهره های معنوی و اخروی آن سود برد.
وی اضافه كرد: یكی دیگر از راهكار های عملی برای ترویج این سنت حسنه در جامعه اجرای امینانه نیات واقفین خیر اندیش است.
وی خاطرنشان كرد:سنت حسنه و ماندگار وقف در جامعه اسلامی ایران نیاز به فرهنگ سازی دارد، زیرا این اقدام فرهنگی، معنوی همواره مورد تاكید دین مقدس اسلام قرار گرفته است.
صالحی افزود:در حقیقت واقفین خیراندیش در هر برهه‌ای از زمان با درك صحیح از نیاز زمان خود اقدام به این سنت حسنه نموده‌اند كه امروز هم از ثمرات وقف شان در جهات مختلف بهره‌ برداری می‌ گردد.
مدیر كل اوقاف و امور خیریه استان البرز یادآور شد:افراد خیر و دلسوز برای كمك و سربلندی كشور بخشی از سرمایه خود را وقف می‌كنند و این فلسفه مهمی در جامعه و اقتصاد اسلامی دارد.
در پایان این همایش از فعالان عرصه وقف استان البرز تجلیل به عمل آمد.
6156/1535 خبرنگار: نوشبن طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری