۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۳
کد خبر: 82743280
T T
۰ نفر
معاون سازمان حمايت:از توزيع روغن موتورهاي تقلبي و فاقد كيفيت در بازار جلوگيري مي‌كنيم

تهران - ايرنا - معاون نظارت بر كالاهاي سرمايه‌اي و خدمات سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليد كنندگان گفت: از توزيع روغن موتورهاي تقلبي و فاقد كيفيت در بازار جلوگيري مي‌كنيم.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت وحيد منايي افزود: ارتباط معضل بازار خودرو با عرضه روغن موتورهاي تصفيه دوم نامفهوم و نادرست است.
به گفته وي، شركت‌هاي نفت بهران، سپاهان، ايرانول و پارس در زمينه توليد روغن موتور فعاليت مؤثري دارند و انواع روغن موتور مورد نياز جهت مصارف داخلي كشور عمدتاً از سوي اين 4 پالايشگاه بزرگ توليدي تصفيه اول مي‌شود و سهم ساير تأمين كنندگان از جمله شركت‌هاي توليد كننده روغن موتور تصفيه دوم و يا از طريق واردات در كشور بسيار ناچيز است.
وي با بيان اين كه محصولات روغن موتور در زمره كالاهاي مشمول استاندارد اجباري طبقه بندي شده سازمان ملي استاندارد ايران است، گفت: توليد اين محصولات توسط سازمان ملي استاندارد ايران مورد پايش كيفي مستمر قرار مي‌گيرد و در صورت مشاهده هر گونه مغايرت، مطابق با قوانين و مقررات مربوطه اقدام اصلاحي انجام مي‌شود.
اين مقام مسئول گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در سراسر كشور در چارچوب گشت‌هاي بازرسي مستقل و مشترك با ادارات كل استاندارد استان‌ها نيز نسبت به نمونه برداري و بررسي موارد مشكوك اقدامات لازم را انجام مي‌دهند.
وي يادآورشد: از اتحاديه و اعضاي فعال تحت پوشش آن درخواست داريم مشخصات توليد كنندگان و محصولات فاقد كيفيت را به سازمان ملي استاندارد و يا از طريق سامانه 124 سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليد كنندگان به سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در سراسر كشور اعلام كنند تا در اسرع وقت مراتب رسيدگي و نتيجه اطلاع رساني شود.
به گزارش ايرنا، مردم در صورت مواجهه با هرگونه عرضه روغن موتورهاي تقلبي و فاقد شناسه محصول در بازار، موضوع را با سامانه 124 در ميان گذاشته تا مورد رسيدگي قرار بگيرد.
IRNAeco@
اقتصام**1108** 3065**6075
خبرنگار: محمد ملكدار** انتشار: زهرا هجيني نژاد
۰ نفر