۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۸
کد خبر: 82747643
T T
۰ نفر
139 زندانی دیه از زندان‌های كهگیلویه و بویراحمد آزاد شدند

یاسوج- ایرنا- مدیر كل زندان‌ها و نائب رئیس ستاد دیه كهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تا كنون ۱۳۹ نفر از زندانیان مشمول ستاد دیه در این استان از زندان آزاد شده‌اند.

اسماعیل جمیاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا كنون از محل كمك‌های مردمی، منابع ستاد دیه كشور، معرفی به بانك‌های عامل و كمك صندوق تأمین خسارت‌های بدنی در مجموع با پرداخت 24 میلیارد ریال تعداد ۱۳۹ نفر از زندان آزاد شده است.
وی افزود: مبلغ یك میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان نیز با وساطت و مداخله كمیته صلح و سازش ستاد دیه استان و زندان‌های تابعه، از شكات و طلبكاران تخفیف و رضایت اخذ شده است.
مدیر كل زندان‌ها و نائب رئیس ستاد دیه كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: تعداد زندانیان آزاد شده در سال جاری به نسبت سال گذشته ۸۵ درصد افزایش داشته است.
وی عنوان كرد: در سال 1396 فعالیت ستاد دیه استان چشمگیر بوده و چنانچه بانك‌های عامل همكاری بیشتری را در زمینه تسهیل در پرداخت وام با ستاد دیه داشته باشند حجم آزادی زندانیان جرائم غیر عمد افزایش خواهد یافت.
بدهكاران دیه حوادث رانندگی، مهریه و محكومان مالی بیشترین شمار زندانیان غیر عمد در این استان هستند.
اسماعیل جمیاری نائب رئیس ستاد دیه كهگیلویه و بویراحمد خرداد امسال گفته بود كه 388 زندانی جرائم غیرعمد در زندانیان استان به سر می‌برند.
سال گذشته 123 نفر زندانی جرائم غیرعمد با مبلغ 41 میلیارد ریال از زندان آزاد شدند.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: سید ولی موسوی
9868/6110