۱۱ آذر ۱۳۹۶، ۹:۴۰
کد خبر: 82749378
T T
۰ نفر
رفع 3400 مورد شكستگي شبكه و انشعاب درشهرهاي كهگيلويه و بويراحمد

ياسوج- ايرنا- معاون نظارت بر بهره‌برداري شركت آب و فاضلاب شهري كهگيلويه و بويراحمد گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون بيش ازسه هزار و 400 مورد رفع شكستگي شبكه توزيع، انشعابات و خطوط انتقال در شهر هاي اين استان انجام گرفته است.

سيديعقوب فرجي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: شكستگي شبكه توزيع و انشعابات اصلي‌ترين چالش پيش روي شركت آب و فاضلاب استان است.
وي افزود: يكي از دلايل شكستگي شبكه توزيع آب آشاميدني شهرهاي استان عمر بالا و قديمي بودن شبكه توزيع آب است.
معاون نظارت بر بهره‌برداري شركت آب و فاضلاب شهري كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد: همچنين استفاده از لوله و اتصالات نامرغوب نيز باعث افزايش ميزان شكستگي‌ها شده است.
وي عنوان كرد: بيش از 30 درصد شبكه توزيع آب شهر ياسوج فرسوده بوده كه براي اصلاح و مرمت آن نيازمند تخصيص اعتباري بيش از 700 ميليارد ريال است.
فرجي دستكاري انشعابات و شبكه توزيع آب به صورت خودسرانه توسط برخي مشتركين و افراد غيرمجاز را از ديگر عوامل افزايش شكستگي‌ها عنوان كرد.
وي تصريح كرد: نصب غيراصولي انشعاب و عدم رعايت اصول فني در نصب اتصالات و شبكه باعث افزايش ميزان شكستگي‌ها انشعاب‌ها و به دنبال آن هدر رفت آب مي‌شود.
معاون نظارت بر بهره برداري شركت آب و فاضلاب شهري كهگيلويه و بويراحمد از شهروندان خواست تا هرگونه شكستگي و هدر رفت آب را به سامانه اتفاقات آب (122) گزارش دهند.
وي افزود: با توجه به فصل سرما ميزان شكستگي شبكه توزيع و انشعاب هاي آب در نقاط مختلف كهگيلويه و بويراحمد به ويژه شهرهاي سردسيري ياسوج و مادوان نيز افزايش مي يابد.
كهگيلويه و بويراحمد داراي حدود 160 هزار مشترك آب و افزون بر 38 هزار مشترك فاضلاب در مناطق شهري است.
خبرنگار: فهيمه قهرماني**انتشاردهنده: عليزاده
9868/1662