۱۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۲۲
کد خبر: 82749884
T T
۰ نفر

ششمين نشريه نانويي ايران در ISI پذيرفته شد

۱۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۲۲
کد خبر: 82749884
ششمين نشريه نانويي ايران در ISI پذيرفته شد

تهران- ايرنا- نشريه Nanomedicine Journal متعلق به دانشگاه علوم پزشكي مشهد، در نمايه ESCI سايت تامسون رويترز به عنوان ششمين نشريه ISI ايراني پذيرفته و نمايه شد.

به گزارش روز شنبه گروه علمي ايرنا از ستاد ويژه توسعه فناوري نانو، در اين نشريه تاكنون چهار جلد مشتمل بر 17 شماره كه حاوي 124 مقاله اصلي و 15 مقاله مروري است، منتشر شده است.
انتشار اين نشريه با نام اختصاري NMJ، به صورت فصلنامه از سال 2013 - 2014 به سردبيري دكتر محمد رمضاني آغاز شده است و مقالات مرتبط با حوزه موضوعي نانوپزشكي، زيست‌شناسي، بيوتكنولوژي و داروسازي را از پژوهشگران دانشگاه‌هاي معتبر داخلي و خارجي منتشر مي كند.
اعضاي هيات علمي برجسته برخي از دانشگاه‌هاي كشور و همچنين برخي از دانشگاه‌هاي خارجي از كشورهايي همچون آمريكا، چين، كانادا، دانمارك و هند به ‌عنوان هيات تحريريه با اين نشريه همكاري مي كنند.
بر اساس اين گزارش تا پيش از اين پنج نشريه نانويي ذيل نيز در نمايه ESCI سايت تامسون رويترز پذيرفته شده بودند:
1-Journal of Nanostructures (ناشر: دانشگاه كاشان)
2-Journal of Nanostructure in Chemistry (ناشر: دانشگاه آزاد واحد شهر قدس)
3-Journal of Nanoanalysis (ناشر: دانشگاه آزاد واحد علوم دارويي)
4-International Journal of Nano Dimension (ناشر: دانشگاه آزاد واحد تنكابن)
5-International Nano Letters (ناشر: دانشگاه آزاد واحد كرمانشاه)
نمايه ESCI به‌ عنوان يك نمايه جديد در پايگاه ISI در سال ٢٠١٥ معرفي و ارائه شده است.
عنوان و چكيده مقالات منتشرشده در مجلات اين نمايه در پايگاه مذكور قابل جستجو، بازيابي و مشاهده است و اين مقالات داراي اعتبار و ارزش مقاله آي اس آي هستند.
اطلاعات بيشتر درباره اين نشريه دانشگاه علوم پزشكي مشهد به همراه فهرست مقالات منتشر شده در آن در پايگاه اينترنتي نشريه در دسترس قرار دارد.
همچنين براساس آيين‌نامه حمايت تشويقي ستاد فناوري نانو، به نويسندگان مقالات فناوري نانوي چاپ شده در مجله NMJ با توجه به نمايه شدن آن در ESCI، مبلغ 15 ميليون ريال حمايت تشويقي تعلق مي‌گيرد.
علمي ** 1836 ** 1834
تنظيم: يوسف درويشي ** انتشار: ناهيد شفيعي
۰ نفر