۱۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۰۳
کد خبر: 82751415
T T
۰ نفر
یك مسئول: 9میلیون یورو برای ساخت نیروگاه خورشیدی در همدان سرمایه گذاری می شود

همدان - ایرنا - معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان گفت: یك سرمایه گذار داخلی 9 میلیون یورو برای احداث نیروگاه خورشیدی در این شهرستان سرمایه گذاری می كند.

رضا زمانی روز یكشنبه در نشست بررسی وضعیت اجرای طرح نیروگاه های خورشیدی در همدان، افزود: سرمایه گذار یاد شده تجربه كافی در زمینه احداث نیروهای خورشیدی را دارد و قرار است این نیروگاه در زمینی به وسعت 10 هكتار احداث شود.
وی ادامه داد: شهرستان همدان به دلیل استعداد و استاندارد های زیست محیطی، پایلوت تولید انرژی های پاك در كشور می شود.
وی اضافه كرد: موقعیت جغرافیایی این شهرستان برای تولید انرژی پاك و تجدید پذیر برق بسیار مناسب است و استانداردهای لازم برای تولید بهینه و تبدیل شدن به پایلوت انرژی خورشیدی را دارد.
وی وجود ویژگی هایی نظیر ارتفاع مناسب از سطح دریا، زاویه تابش نور خورشید، جذب نور خورشید در بیش از 280 روز سال و وجود زمین های مسطح نزدیك به ایستگاه های رفت و برگشت برق را از مزیت های شهرستان همدان برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی و تولید بهینه برق دانست.
معاون فرماندار همدان گفت: افزایش نیاز به استفاده از انرژی برق در آینده موجب فراهم كردن زمینه ای برای تاسیس نیروگاه های كوچك با بهره گیری از پیمانكاران و سرمایه گذاران بخش خصوصی شده است.
زمانی با بیان اینكه تاسیس نیروگاه های خورشیدی نیاز به زمینی مسطح دارد، اضافه كرد : امكان واگذاری زمین های منابع طبیعی برای اجرای طرح های این حوزه فراهم شده است.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان اظهار كرد: در صورت اجرا و بهره برداری این نیروگاه خورشیدی، 7 مگاوات انرژی پاك به شبكه توزیع نیروی برق متصل می شود.
زمانی با بیان اینكه امكان ایجاد این نیروگاه در زمین های بیابانی و نمك زار نیز وجود دارد، گفت: خرید برق تولید شده توسط نیروگاه های خورشیدی به مدت 20 سال از سوی وزارت نیرو تضمین شده است.
وی افزود: این نیروگاه ها به طور متوسط از ساعت 6 صبح (پس از طلوع خورشید) تا ساعت 19 (قبل از غروب خورشید) اقدام به تولید برق می كند.
معاون فرماندار همدان از مسئولان شركت نیروی برق شهرستان خواست محل هایی كه امكان احداث نیروگاه خورشیدی را دارند شناسایی و جانمایی كرده و نقشه آن را در اختیار فرمانداری قرار دهند.
وی گفت: تولید 200 مگاوات برق از انرژی خورشیدی برای همدان پیش بینی و تاكنون 120 مگاوات آن جانمایی و تحویل متقاضیان شده است.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع كندجانی