۱۳ آذر ۱۳۹۶، ۸:۲۲
کد خبر: 82751777
T T
۰ نفر
امام جمعه : همكاری خیران برای تكمیل ساختمان نیمه تمام حوزه علمیه مهریز ضروری است

یزد - ایرنا - امام جمعه مهریز گفت: یكی از اولویت های مهم مذهبی و فرهنگی شهرستان همزمان با گسترش فضای مراكز آموزشی و دانشگاهی تكمیل ساختمان نیمه تمام حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) است كه نیاز به كمك و همراهی افراد خیر در تكمیل طرح دارد.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی یكشنبه شب در گردهمایی طلاب و روحانیان شهرستان با بیان اینكه بخش عمده حوزه علمیه شهرستان نیمه تمام است؛ افزود: همراهی خیران برای تكمیل ساختمان حوزه عملیه ضروری است، بخش هایی كه توسط آنها ساخته شود به نامشان نامگذاری خواهد شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز ادامه داد: تكمیل ساختمان حوزه علمیه با حجره ها و امكانات جانبی كه در آن پیش بینی شده است می تواند به عنوان مركزی جامع در دسترس طلاب و روحانیان منطقه قرار گرد و نقش مهمی نیز در ارتقای فرهنگی شهر دارد.
امام جمعه مهریز اظهار كرد: در مجاورت ساختمان حوزه، مغازه های مختلفی قرار دارد كه مربوط به مجموعه است و جوانان جویای كار برای اشتغال و نیز رونق بخشی به این فضای فرهنگی می توانند از آن استفاده كنند.
محی الدینی با اشاره به نقش حوزه علمیه در تامین تربیت نیروهای فرهنگی مورد نیاز منطقه یادآور شد: نبود یك حوزه علمیه مناسب و مجهز در شهر موجب مشكل برای ادامه تحصیل طلاب و علاقه مندان به علوم حوزوی است.
عملیات اجرایی حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) مهریز كه 6 سال پیش در زمینی به وسعت 11 هزار و 500 متر مربع آغاز شد، حدود 30 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.
در 2 حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) و مكتب الزهرا (س) شهرستان مهریز، 100 طلبه تحصیل می كنند.
مركز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 كیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/2047/ خبرنگار: كاظم سبحان زاده**انتشار- عباسقلی اشكورجیری