۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۸:۵۰
کد خبر: 82754351
T T
۰ نفر
جشن ميلاد پيامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع) در سنندج برگزار شد

سنندج - ايرنا - جشن ميلاد پيامبر اعظم (ص)، امام جعفر صادق(ع) و گراميداشت هفته وحدت با حضور علما و روحانيون اهل تشيع و اهل تسنن و عموم مردم شامگاه چهارشنبه در حسينيه اعظم سنندج برگزار شد.

به گزارش ايرنا، در اين آيين علاوه بر سخنراني علماني اهل تشيع و تسنن در خصوص اهميت هفته وحدت، ويژگي هاي شخصيتي پيامبر اكرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، گروه تواشيح فرماندهي انتظامي كردستان و يك گروه مولودي خواني به اجراي برنامه پرداختند.
به مناسبت فرا رسيدن ماه ربيع الاول و گراميداشت هفته وحدت، مساجد شهري و روستايي استان كردستان ميزبان اقشار مختلف مردم و برگزاري مراسم مولودي خواني و دف نوازي است.
از 12 ربيع الاول كه براساس روايات اهل سنت ميلاد پيامبر نور و رحمت است تا 17 ربيع الاول كه اهل تشيع اعتقاد به ولادت رسول اكرم (ص) دارد با تدبير امام راحل به عنوان هفته وحدت نامگذاري شده است.
اهل تسنن از ابتداي ماه ربيع الاول در مساجد به برگزاري آيين هاي مولودي خواني مي پردازند اين آيين ها از 12 تا 17 ربيع الاول با شور و نشاط بيشتري برگزار مي شود به بطوري كردستان در اين هفته غرق در شادي و نشاط مي شود.
براساس آخرين تقسيمات كشوري در سال 1390 اين استان داراي 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و 1697 آبادي داراي سكنه و 187 آبادي خالي از سكنه بوده و سنندج، مريوان، بيجار، دهگلان، ديواندره، سروآباد، سقز، قروه، كامياران و بانه شهرستان‌هاي اين استان است
در استان كردستان اكثريت با اهل تسنن است اما جمعيتي از كردهاي شيعه نيز در شهرستان ‌هاي بيجار و قروه زندگي مي‌كنند.
خبرنگار: حسن حسين زاده ** انتشار دهنده: مجيد سليماني
3034/9102