۱۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۵
کد خبر: 82755417
T T
۰ نفر

آثار نامطلوب و مخرب تنبیه بدنی در كودكان

۱۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۵
کد خبر: 82755417
آثار نامطلوب و مخرب تنبیه بدنی در كودكان

تهران- ایرنا- محققان دانشگاه تگزاس آمریكا دریافتند تنبیه بدنی كودكان آثار نامطلوبی بر روابط آنان در بزرگسالی می گذارد.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریكا، در این تحقیقات با 700 داوطلب به سن حدود 20 سال مصاحبه شد. 19 درصد از این داوطلبان وجود نوعی خشونت را در روابط خود با جنس مخالف تایید كردند و 69 درصد از آن‌ها گفتند كه در دوران كودكی مورد تنبیه بدنی قرار گرفته‌اند.
بر اساس نتایج به دست آمده از این تحقیقات كودكانی كه تنبیه بدنی می شوند، در بزرگسالی تمایل بیشتری به اعمال خشونت نسبت به شریك زندگیشان دارند. به‌طور خاص خطر اقدامات خشونت‌آمیز در رابطه با جنس مخالف در مورد افرادی كه در كودكی تنبیه بدنی شده‌اند، 29 درصد بیش از سایرین است.
با وجود این كه نمی‌توان مدعی شد تنبیه بدنی علت خشونت ورزی در بزرگسالی است، زمانی كه كودكان در اثر تنبیه والدین متوجه می‌شوند تنبیه بدنی راهی برای حل اختلاف است، ممكن است در بزرگسالی نیز به طور ناخوآگاه این تفكر را داشته باشند كه خشونت می‌تواند راه‌حلی برای حل اختلافات زناشویی باشد.
بر اساس تحقیقاتی كه تاكنون انجام گرفته، علیرغم این كه ممكن است والدین تصور كنند با انجام رفتار خشونت‌آمیز به فرزندان خود درس می دهند وآن‌ها را تربیت می‌كنند، در واقع چنین رفتارهایی آثار بسیار مخربی دارد. كودكان نحوه تعامل در روابط اجتماعی را از والدین خود می‌آموزند و تنبیه بدنی به آن‌ها می‌آموزد كه خشونت یك ابزار قابل قبول برای تغییر رفتار طرف مقابل است.
بر اساس تخمین محققان حدود 80 درصد از كوكان سراسر جهان مورد تنبیه بدنی قرار می گیرند.
گزارش كامل این تحقیقات در نشریه Journal of Pediatrics منتشر شده است.

علمی (6)**9259*9157
مترجم: سپیده كاشانی*انتشار: محتشمی پور
۰ نفر