۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۱۱
کد خبر: 82757698
T T
۰ نفر

سه شكارچي متخلف در اردستان دستگير شدند

۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۱۱
کد خبر: 82757698
سه شكارچي متخلف در اردستان دستگير شدند

كاشان- ايرنا- رئيس اداره حفاظت محيط زيست اردستان از دستگيري سه نفر شكارچي متخلف از سوي ماموران حفاظت محيط زيست اين شهرستان در منطقه حفاظت شده كهياز خبر داد.

به گزارش ايرنا، 'حسين شواخي' روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ماموران يگان حفاظت در جريان گشت زني ها با سه شكارچي متخلف روبرو شده و آنها را در كوه هاي حيدرآباد (منطقه حفاظت شده كهياز) دستگير كردند كه در اين ميان لاشه يك راس ميش وحشي كشف شد.
وي با بيان اينكه لاشه كشف شده جزو گونه هاي حمايت شده بوده افزود: يك قبضه اسلحه گلوله زني، چاقو و تعدادي گلوله نيز از متخلفان كشف و ضبط شد و پرونده براي رسيدگي به مقام قضائي فرستاده شد.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست اردستان بيان كرد: منطقه حفاظت شده كهياز نيز با وسعت 92 هزار هكتار داراي گونه هاي كل و بز، قوچ و ميش، آهو، گرگ و كفتار، روباه و گربه شني، كاراكال، گربه وحشي و پرندگان است.
او اضافه كرد: منطقه شكار ممنوع خارو با 102 هزار هكتار وسعت نيز به دليل همجواري با پارك ملي كوير سمنان از بهترين زيستگاه هاي حيات وحش محسوب مي شود و مردم هرگونه تخلفي از جمله شكار غيرمجاز در اين مناطق را به يگان حفاظت محيط زيست اطلاع دهند.
شهرستان اردستان با 43 هزار نفر جمعيت در فاصله 118 كيلومتري شمال شرق اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله عامري نيا ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123