۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۸
کد خبر: 82758195
T T
۰ نفر
روسیه: آمریكا مانع سركوبی كامل داعش در سوریه است

مسكو - ایرنا - سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام كرد: آمریكا در سوریه مانع سركوبی كامل تروریست های داعشی می شود و دلیل نزدیك شدن هواپیماهای روسی و آمریكایی در این كشور اكثرا به همین دلیل است.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، ژنرال ایگور كوناشنكوف افزود: بسیاری از موارد نزدیك شدن هواپیماهای نظامی روسی و آمریكایی در حریم هوایی سوریه به دلیل تلاش آمریكا برای جلوگیری از سركوبی كامل داعش رخ می دهد.
خبرگزاری اسپوتنیك به نقل از كوناشنكوف نوشت:به عنوان مثال اواخر ماه نوامبر یك فروند شكاری اف-22 آمریكا مانع از اجرای ماموریت دو فروند جنگنده سوخو-25 نیروی هوافضای روسیه در نابودی استحكامات داعش در نزدیكی شهر میادین در شرق سوریه شد.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: شكاری اف-22 آمریكا با پرتاب گوی های آتشین و حركات خطرناك به جنگنده های روسی هشدار داد.
كوناشنكوف گفت: با نزدیك شدن یك شكاری سوخو-35 روسی به هواپیمای آمریكایی، اف-22 منطقه را ترك و وارد حریم هوایی عراق شد.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین از اظهارات سخنگوی پنتاگون مبنی بر اینكه بخشی از حریم هوایی سوریه متعلق به آمریكا است، ابراز نگرانی كرد.
وی افزود: حضور ائتلاف آمریكایی در سوریه برخلاف نیروی هوافضای روسیه غیرقانونی است، سخنگوی پنتاگون باید این واقعیت را درك كند كه سوریه كشور مستقل و عضو سازمان ملل است و به همین دلیل آمریكا نمی تواند بخشی از حریم هوایی این كشور را متعلق به خود بداند.
این اظهارات كوناشنكوف در پاسخ به سخنان اخیر سخنگوی پنتاگون بیان شد كه مدعی شده بود هواپیماهای نظامی روسی در حریم هوایی سوریه با نزدیك شدن به هواپیماهای آمریكایی حركات خطرناكی انجام می دهند.
روسیه از مهرماه سال 94 به درخواست دمشق در سوریه عملیات ضدتروریستی انجام می دهد.
گروه كشورهای غربی - عربی ضدسوری به سركردگی آمریكا از 6 سال پیش با راهبرد سرنگونی دولت سوریه، كارزاری را در این كشور به راه انداختند كه سبب شد ده ها هزار تروریست افراطی از كشورهای مختلف جهان به سوریه گسیل شوند و از جنگ افزارهای پیشرفته، پول و حمایت های اطلاعاتی غرب برای مقابله با دولت دمشق استفاده كنند.
اروپام*391** 1346** انتشار دهنده: رحمت الله خدادادی