۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۲۱:۲۰
کد خبر: 82761554
T T
۰ نفر
خانواده هاي شهدا و ايثارگران نبايد دغدغه درمان  داشته باشند

لاهيجان- ايرنا- مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان گيلان گفت: خانواده هاي شهدا و ايثارگران نبايد دغدغه درمان و سلامت داشته باشند و تمام تلاش در جهت حل اين مشكل است .

عبداله پاكاري عصر سه شنبه در نشستي با همسران شهداي شهرستان لاهيجان در فرمانداري اين شهرستان افزود : اين بنياد براي درمان خانواده هاي ايثارگران با 480مركز درماني و بيمارستان قرارداد منعقد كرده است و اكثر بيمارستان ها و داروخانه هاي اصلي گيلان با اين بنياد طرف قرارداد هستند تا به مشكلات درماني خانواده هاي معظم شاهد و ايثارگران رسيدگي شود.
وي تصريح كرد: در خدمت رساني به خانواده هاي شهدا و ايثارگران با توجه به وضعيت اقتصادي و اجتماعي جامعه مشكل اشتغال و جذب فرزندان وجود دارد كه در بازار كار و جذب فرزندان شهدا در اولويت اول هستند و بعد فرزندان ايثارگران قرار دارند .
وي افزود: هيچ مشكلي در سرمايه گذاري فرزندان شاهد در بخش هاي خصوصي با توجه به عدم استخدام دولتي وجود ندارد و به همين دليل دولت براي اشتغال فرزندان شاهد و ايثارگر بسته هاي انگيزشي در نظر گرفته است و در صورتي كه اين واحدها فرزندان شهيد را جذب كنند از تسهيلات ويژه اي مي توانند استفاده كنند.
وي اظهارداشت: در استان گيلان سه هزار نفر از افراد فاقد زمين در رشت براي گرفتن زمين معرفي شده اند و به 50درصد ايثارگران استان در رشت زمين واگذار شده است و در استان گيلان پنج هزار نفر خانواده ايثارگر ديگر وجود دارند كه بايد زمين دريافت كنند.
مديركل بنيادشهيد و امور ايثارگران تصريح كرد: بايد براي نيازهاي درماني و عاطفي خانواده هاي شهدا در گذشته برنامه ريزي مي شد تا در سنين كهولت آنها با مشكلات مواجه نباشند.
وي يادآورشد: همه عزت و اقتدار كشور به بهاي خون شهدا حاصل شده است و تنها بنياد شهيد و امور ايثارگران به تنهايي نمي تواند مشكلات خانواده شهدا و ايثارگران را حل كند كه بايد ديگر دستگاههاي دولتي بتوانند دراين امر مشاركت و كمك كنند.
وي ادامه داد:همسران شهدا از مصاديق عملي ايثار و شهادت هستند و تمام تلاش اين بنياد نيز بر حفظ و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت قرار گرفته است.
فرماندار شهرستان لاهيجان نيز در اين نشست گفت: وجود مشكلات امروز بخاطر اين است كه مردم ما با وجود جنگي كه بر كشور تحميل شد نخواستند زير بار ذلت بروند .
سيدمحمد احمدي صبر و مقاومت خانواده هاي شهدا را وصف ناپذير دانست و افزود: با صبر و استقامت و همكاري متقابل مي توانيم بسياري از مشكلات را حل كنيم و برخي از اين مشكلات و موضوعهاي خانواده هاي شهدا در داخل شهرستان قابل حل است .
مسوول بنيادشهيد و امور ايثارگران شهرستان لاهيجان نيز گفت: در حال حاضر 411نفر از فرزندان شهيد و جانباز شهرستان لاهيجان از فوق ديپلم به بالا متقاضي كار هستند و سن اين افراد نيز زير 35سال است .
وي خاطرنشان كرد: سهميه ايثارگران براي جذب و استخدام نيرو در ادارات دولتي 25درصد تعيين شده است .
عصر روز سه شنبه نشست همسران شهداي شهرستان لاهيجان با فرماندار اين شهرستان و مديركل بنيادشهيد و امور ايثارگران گيلان و با حضور جمعي از مسوولان در فرمانداري لاهيجان برگزار شد كه برخي از مشكلات اين خانواده ها توسط همسران شهيد مطرح و خواستار رسيدگي آن شدند.
در اين نشست همسران شهداي لاهيجان ، ضعف مراكز درماني ، كمبود برخي از داروها، و مشكلات بيمه و درماني و بيكاري فرزندان خود را مطرح كردند .
شهرستان لاهيجان در 40 كيلومتري شرق مركز استان گيلان واقع شده است و اين شهرستان در دوران انقلاب اسلامي و دفاع مقدس 650 شهيد، 637 جانباز 25درصد به بالا، و يك هزار و 174جانباز زير 25درصد و 198 آزاده تقديم انقلاب كرده است.
خبرنگار: نظرپور **انتشار دهنده: بابايي
6029 /6030