۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۵
کد خبر: 82762292
T T
۰ نفر

بخشش زندانی محكوم به قصاص درگرگان

۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۵
کد خبر: 82762292
بخشش زندانی محكوم به قصاص درگرگان

گرگان - ایرنا- معاون قضایی و رییس شوراهای حل اختلاف گلستان از بخشش یك محكوم به قصاص درگرگان خبر داد و گفت: امسال با بزرگواری و گذشت اولیای دم و تلاش شعبه ویژه صلح این شورا 6 زندانی در انتظار قصاص بخشیده شدند.

براساس اعلام شورای حل اختلاف گلستان به ایرنا، احمد جعفری روز چهارشنبه اظهار كرد: این زندانی 8 سال قبل به عنوان مسافر سوار خودروی مقتول شده بود اما پس از مشاجره بر سر پرداخت كرایه باعث قتل راننده شده و خودروی وی را به سرقت برده بود.
وی افزود: پس از بررسی پرونده و به درخواست اولیای دم حكم قصاص صادر و با تایید دیوان عالی كشور، مقدمات اجرای حكم فراهم شده بود، اما ندامت زندانی و گذشت خانواده مقتول زمینه زندگی دوباره را برای وی فراهم كرد.
رییس شوراهال حل اختلاف گلستان اضافه كرد: در این پیوند با پیگیری‎ اعضای شورای حل اختلاف شعبه صلحی ویژه زندان گرگان پس از مشاهده آثار ندامت زندانی و تلاش او برای جبران مافات، طی چند مرحله دعوت از اولیای دم و معتمدین و ریش رسفیدان محلی رضایت شكات حاصل شد و اولیای دم از قصاص وی صرف نظر كردند.
جعفری یادآور شد كه این زندانی ششمین محكوم به قصاص است كه از ابتدای امسال تاكنون با پیگیری شعبه ویژه صلحی شورای حل اختلاف زندان گرگان؛ اولیای دم با بخشش زندگی دوباره به او اعطا كرده اند.
به گزارش ایرنا سال گذشته با گذشت شكات و كمك خیرین 132 زندانی جرائم غیرعمد و دیون مالی در استان آزاد و هفت زندانی محكوم به قصاص با بزرگواری اولیای دم و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف از طناب دار رهایی یافتند.
استان گلستان دو زندان در شهرستان های گرگان و گنبدكاووس و یك كانون اصلاح و تربیت دارد.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
۰ نفر