۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۵۸
کد خبر: 82763680
T T
۰ نفر

سوریه جنایت های ائتلاف آمریكایی را محكوم كرد

۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۵۸
کد خبر: 82763680
سوریه جنایت های ائتلاف آمریكایی را محكوم كرد

دمشق - ایرنا - وزارت امورخارجه سوریه، جنایت های ائتلاف غیرقانونی به سركردگی آمریكا در حق شهروندان بیگناه این كشور را محكوم كرد.

به گزارش ایرنا، وزارت امورخارجه سوریه روز پنجشنبه در نامه ای به دبیركل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام كرد كه ائتلاف غیر قانونی موسوم به «بین المللی» به سركردگی آمریكا روز چهارشنبه 13دسامبر(22 آذرماه) جنایت جدیدی را در حق غیرنظامیان سوری رقم زد.
وزارت امورخارجه سوریه افزود: جنگنده های این ائتلاف غیرقانونی، محله های مسكونی روستای 'الجرذی شرقی' استان دیرالزور را بمباران كردند كه در این حمله 23 غیرنظامی از جمله هشت كودك و 6 زن جان خود را از دست دادند و خسارت های فراوانی به منازل و املاك شهروندان و زیرساخت های این روستا وارد شد.
در این نامه آمده است، ائتلاف بین المللی درحالی این جنایت زشت را مرتكب شد كه ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان آن توانسته اند گروه تروریستی تكفیری داعش را از شهرهای اصلی استان دیرالزور خارج كنند.
وزارت امورخارجه سوریه افزود: هدف این ائتلاف این است كه نشان دهد درحال مبارزه با گروه تروریستی داعش است درحالی كه در حقیقت به انتقال تروریست ها به مناطق امن و محافظت از آن ها می پردازد.
در نامه وزارت خارجه امور خارجه سوریه تصریح شده است: این بمباران ها پس از شكست تلاش های این ائتلاف و گروه های مسلح مزدور آن در جلوگیری از پیروزی و موفقیت های ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان آن بر گروه تروریستی داعش انجام می شود.
وزارت خارجه سوریه اضافه كرد: جمهوری عربی سوریه، تجاوز های ائتلاف بین المللی و جنایت های جنگی و ضد انسانی آن در حق غیرنظامیان سوری را به شدت محكوم و اعتراض خود را نسبت به چشم پوشی بسیاری از مدعیان قانونمداری، حقوق بشر و اجرای قوانین بین المللی بر جنایت های این ائتلاف در استان های رقه و دیرالزور اعلام می كند.
در این نامه آمده است، دولت سوریه، كنار نكشیدن برخی از اعضای این ائتلاف كه این جنایت ها به نام آن ها نیز انجام می شود از عضویت در این ائتلاف را به معنای شریك بودن آن ها در این جنایت ها و كشتارها می داند.
نقش مشكوك و خطر این ائتلاف از طریق پشتیبانی از تروریست ها و تجاوز به ملت سوریه و تخریب زیرساخت های كشور بركسی پوشیده نیست و این واقعیتی است كه از طریق گزارش ها و تصاویر هوایی قرارداد و هماهنگی میان این ائتلاف و مزدوران مسلح آن با گروه تروریستی داعش به منظور حمله این گروه به ارتش سوریه و هم پیمان های آن و تسهیل فرار این تروریست ها به دیگر مناطق به اثبات رسیده است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد تاكنون اقدامی برای توقف تجاوزهای ائتلاف بین المللی به خاك و ملت سوریه انجام نداده است زیرا آمریكا و هم پیمان های آن به دروغ مدعی مبارزه با داعش و پیروزی بر آن هستند درحالی كه فقط ارتش سوریه و نیروهای هم پیمانش با داعش و دیگر گروه های تروریستی مبارزه می كنند.
آمریكا و چند كشور محدود همپیمان آن، از ماه اوت 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون هماهنگی با دولت سوریه ائتلافی موسوم به بین المللی تشكیل داده است.
این ائتلاف تاكنون بسیاری از شهروندان بی گناه سوری را در استان های الرقه، دیرالزور، حسكه و حلب به خاك و خون كشیده و بسیاری از زیرساخت های این كشور را تخریب كرده است.
دولت سوریه بارها از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است كه به مسئولیت خود در پاسداری از صلح و امنیت بین المللی عمل و برای پایان دادن به جنایت های این ائتلاف غیرقانونی اقدام كند.
خاورم**6116*شبس*1613*انتشار دهنده: عبدالله غفاری