۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۲۰:۳۲
کد خبر: 82763801
T T
۰ نفر

اولین كلینیك پزشكی فرد محور در كشور افتتاح شد

۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۲۰:۳۲
کد خبر: 82763801
اولین كلینیك پزشكی فرد محور در كشور افتتاح شد

تهران- ایرنا- اولین كلینیك پزشكی فرد محور، امروز ( 23 آذرماه )در مركز درمان ناباروری و سقط مكرر پژوهشگاه ابن سینا افتتاح شد.

به گزارش ایرنا از پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی- ابن سینا، دكتر سعیدرضا غفاری، عضو تیم تخصصی مركز درمان ناباروری پژوهشگاه ابن سینا با بیان این كه در یك گام رو به جلو اولین كلینیك پزشكی فرد محور را در كشور راه اندازی و افتتاح كردیم، گفت: این كلینیك یك مجموعه چند تخصصی است كه در حال حاضر با محوریت درمان ناباروری، سرطان و فارماكوژنتیك فعالیت های خود را آغاز كرده است.
وی با بیان این كه این كلینیك حاصل همكاری فناوری نسل جدید تعیین توالی مركز تحقیقات نسل امید و بخش های مختلف مركز درمان ابن سینا است، افزود: روش درمان به شیوه فرد محور به گونه ای است كه برای هر تجویز درمان و دارو، ابتدا بررسی های ژنتیكی بر روی هر فرد به صورت جداگانه صورت می گیرد.
عضو تیم تخصصی مركز درمان ناباروری پژوهشگاه ابن سینا تاكید كرد: تفاوت این روش با روش های موجود، این است كه بدون در نظر گرفتن وضعیت اختصاصی و ژنتیكی فرد درمان آغاز نمی شود این رویكرد در دنیا بسیار جدید است و در ایران نیز چنین رویكردی به صورت متمركز و ضابطه مند تاكنون وجود نداشته است.
وی ادامه داد: در این روش، درمان ها به صورت اختصاصی و براساس دستورالعمل های نوین برای هر فرد به كار می روند.
غفاری خاطرنشان كرد: این روش در عرصه های مختلف از جمله درمان ناباروری، درمان سرطان و عوارض داروهای روانپزشكی، بیهوشی و عفونی استفاده می شود.
وی در تشریح این كه استفاده از این روش برای چه افراد توصیه می شود، گفت: در حال حاضر روش درمان از طریق پزشكی فرد محور برای افرادی كاربرد دارد كه درمان های موجود برایشان پاسخ نداده یا اینكه دچار عوارض دارویی شده اند، بیماری های بسیار خطرناكی دارند یا به بیماری هایی مبتلا هستند كه در دنیا روش های ثابت شده درمان فرد محور برای آنها گزارش شده باشد.
علمی 1201 *
تنظیم كننده: عبدالكریم جبارپور*انتشار: محتشمی پور
۰ نفر