۲۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۰
کد خبر: 82764129
T T
۰ نفر
جنبش های حماس وجهاد اسلامی خواستار برگزاری تظاهرات خشم در كرانه باختری وغزه شدند

تهران- ایرنا- جنبش های حماس و جهاد اسلامی امروز جمعه خواستار گسترش دامنه انتفاضه وخشم مردمی برای مقابله با اشغالگری های رژیم صهیونیستی در نقاط تماس در كرانه باختری، قدس شریف و داخل سرزمین های اشغالی سال 1948برای كمك به فلسطین و قدس شریف شدند.

به گزارش ایرنا، شبكه خبری المیادین اعلام كرد رسانه های ژیم صهیونیستی گزارش دادند مقامات این رژیم امروز جمعه اقدامات امنیتی شدیدی برای سركوب خشم فلسطینیان در كرانه باختری ، قدس وغزه اتخاذ كردند.
برگزاری تظاهرات خشم فلسطینیان در كرانه باختری وغزه علیه تصمیم آمریكا برای حمایت از قدس پایتخت فلسطین، ناشی از حمله های وحشیانه رژیم صهیونیستی به چند موضع مقاومت فلسطین در نوار غزه است كه رسانه های صهیونیستی آن را قوی تر از تجاوز سال 2014 می دانند.
جنبش های حماس و جهاد اسلامی خواستار تشدید انتفاضه و تداوم خشم مردم فلسطین در مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی شدند.
حماس خواستار تشدید مقابله با اشغالگران صهیونیست در هر یك از نقاط تماس شد.
جهاد اسلامی نیز با توصیف امروز به نام جمعه خشم، مردم فلسطین را دعوت به تشدید انتفاضه در كرانه باختری ، قدس و داخل سرزمین های سال 1948 كرد.
این جنبش خطاب به امت عربی واسلامی وآزادگان جهان خواستار تداوم تظاهرات حمایت از فلسطین ویاری رساندن به قدس شد.
خبرنگار المیادین گزارش داد نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی با تشدید تدابیر امنیتی در اطراف مسجد الاقصی اقدام به نصب دیوارهای آهنی در اطراف شهر قدیم قدس كردند.
رسانه های رژیم صهیونیستی از تشدید اقدامات امنیتی این رژیم در كرانه باختری وغزه برای مقابله با خشم فلسطینیان خبر دادند.
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس روز گذشته (پنجشنبه) از مسلمانان خواست در اعتراض به تصمیم ترامپ درباره قدس، امروز جمعه تظاهرات خشم بر پا كنند.
هنیه تاكید كرد جنبش حماس رابطه خود با كشورهای منطقه را برای مقابله با توطئه آمریكایی صهیونیستی تقویت می كند وخواستار تشكیل ائتلاف های قوی در سطح عربی واسلامی است.
جمیل مزهر عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین وسخنگوی نیروهای ملی از همه گروه های فلسطینی خواست به استراتژی مشتركی برای مقابله با تصمیم ترامپ دست یابند.
نظامیان رژیم صهیونیستی روز گذشته باب العامود قدس را بسته و چند تن از فلسطینیان تحصن كننده در آن را بازداشت و چند خبرنگار را مورد ضرب و شتم قرار دادند كه بر اثر آن، درگیری شدیدی میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست در منطفقه ابو دیس رخ داد.
رژیم صهیونیستی همچنین روز گذشته چندین نوبت مواضع فلسطینیان در نوار غزه را مورد حمله هوایی قرار داد و نظامیان آنها در حمله به تظاهرات ها واعتراض های مردم فلسطین در اعتراض به تصمیم ترامپ درباره قدس 367 تن را دستگیر كردند.
خاورم** 1453 مترجم: آمنه دهقان **انتشار: زهرا هژبری
۰ نفر