۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۱۰
کد خبر: 82765254
T T
۰ نفر
رونمايي از سامانه ملي كارآموزي؛ پل ارتباط صنايع و دانشجويان

تهران- ايرنا- همزمان با برگزاري هيجدهمين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش، فناوري و فن بازار از ويرايش جديد سامانه ملي كارآموزي در غرفه سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي رونمايي شد.

به گزارش خبرنگارعلمي ايرنا، هيجدهمين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش، فناوري و فن بازار از 22 تا 26 آذر در سالن هاي 8 و9، 10 و 11 و 27 در‌ محل دائمي نمايشگاه ها برپاست.
سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران نيز به عنوان يكي از شركت كنندگان در اين نمايشگاه جديدترين دستاوردهاي خود را به نمايش گذاشته است كه ويرايش 96 سامانه ملي كارآموزي به عنوان يكي از اين دستاوردها، رونمايي شد.
رييس اداره كارآموزي دفتر مركزي اداره ارتباط با صنعت سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران امروز شنبه در مورد اين سامانه گفت: سازمان بيش از 15 سال روي سامانه ملي‌كاراموزي كار كرده و در چند مرحله آن را ارتقاد داده است، آخرين ويرايش آن را كه ويرايش 96 است در نمايشگاه حاضر رونمايي كرديم.
علي زنوزي ادامه داد: اين سامانه به نشاني http://karamouz.irost.org پل ارتباطي بين دانشجويان و صنايع است؛ از طريق آن دانشجويان مي توانند صنايع و نيازهاي آن را در حوزه كارآموزي رشته تحصيلي خود بيابند و جايابي بشوند.
وي افزود: سامانه بانك اطلاعاتي قوي از نيازهاي صنايع را دارد كه در اختيار دانشجويان قرار مي دهد و محصول همكاري مشترك دفتر ارتباط با صنعت و دفتر فناوري اطلاعات سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران است.
عضو هيات علمي سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران در مورد اين سامانه و مزاياي ويرايش 96 آن توضيح داد: اين سامانه در اختيار دانش آموزان و دانشجويان مختلف است، آنها مي توانند بدون رفت و امد مكان مورد نظر در صنعت را بيابند و دوره كاراموزي خود را بگذرانند. فرصت كارآموزي به آنها با توجه به رشته، گرايش، جنسيت و در سه اولويت اولويت شهر محل سكونت، استان محل سكونت و در كل كشور واحدهاي پذيرنده را مي يابد و معرفي مي كند.
وي يادآور شد: كليه دانشگاه هاي كشور شامل دانشگاه ازاد و علمي كاربردي در مقطع كارداني و كارشناسي بيشترين دانشجو را دارند و به همين دليل بيشتر از سامانه استفاده مي كنند.
زنوزي اضافه كرد: در اين ويرايش روندها تسهيل شده است و دانشجو مي تواند دقيق تر جست و جو كند، امكان همزمان جست وجوي 100 هزار نفر به دليل تقويت سرورها وجود دارد، بانك اطلاعات صنايع آن كامل تر شده است. همچنين در حال رايزني بيشتر با واحدهاي پذيرنده و صنايع هستيم و مزاياي گرفتن كاراموز‌ را براي آنها بيان مي كنيم تا فرصت هاي‌ كاراموزي را اعلام كنند.
وي در مورد وزارتخانه هايي كه در اين سامانه فرصت هاي كارآموزي اعلام كرده اند گفت: از وزارتخانه هاي صنعت، معدن تجارت، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، وزارت نيرو، وزارت كشور، آموزش و پرورش و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي همچنين زيرمجموعه هاي آنها و شركت هاي خصوصي خصوصيات فرصت هاي كارآموزي خود را در سامانه بيان كرده اند.
هيجدهمين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش، فناور و فن بازار همزمان با هفته پژوهش برگزار مي شود. هفته پژوهش 21 تا 27 آذر شامل برنامه هاي مختلف از جمله تقدير از پژوهشگران برتر، برگزاري نمايشگاه ها و نامگذاري هر روزي از اين هفته به يك مناسبت از ديگر برنامه هاي آن است.
علمي**9157**1440
خبرنگار: منصوره شوشتري** انتشار: گلشن
براي اطلاع از اخبار متنوع علمي و فناوري، با كانال علمي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
irnaelm@
https://telegram.me
۰ نفر