۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۱
کد خبر: 82766283
T T
۰ نفر
تراكم جمعيت كيفري زندان هاي هرمزگان با ساخت زندان رودان كاهش مي يابد

بندرعباس- ايرنا - مدير كل زندان هاي هرمزگان گفت: زندان جديد رودان با 70 درصد پيشرفت فيزيكي در حال ساخت است كه با بهره برداري از آن، تراكم جمعيت كيفري زندان هاي استان كاهش يافته و طبقه بندي زندانيان نيز تسهيل مي شود.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي اداره كل زندان هاي هرمزگان، علي استادي در بازديد ميداني از زندان رودان افزود: زندان رودان از طرح هاي ملي با ظرفيت 500 نفر است كه در صورت اختصاص به موقع اعتبار، كمتر از يك سال ديگر به بهره برداري مي رسد.
وي بيان داشت: هم اكنون ساخت چهار سوئيت ملاقات شرعي، حضوري و كابين و همچنين ساختمان اداري و انتظامي زندان رودان به پايان رسيده است.
مدير كل زندان هاي هرمزگان همچنين در ديدار با رئيس دادگستري و دادستان شهرستان رودان اظهار كرد: زنداني شدن افراد گاهي منجر به از هم پاشيدگي خانواده ها مي شود و نتيجه آن چيزي جز آسيب هاي متعدد اجتماعي نخواهد بود.
استادي اضافه كرد: به هر ميزاني كه جمعيت كيفري زندان ها كاهش يابد، خدمات دهي به ساير مددجويان مطلوب تر و برنامه هاي اصلاحي و تربيتي نيز اثر گذار تر خواهد بود.
وي با قدرداني از تعامل بسيار مناسب مسئولان قضايي با مجموعه اردوگاه رودان گفت: بايد به سمت حبس زدايي براي حفظ و تحكيم بنيان خانواده حركت كرد.
اين مسئول اظهار داشت: كمك هاي موردي مشكلي از خانواده زندانيان نيازمند كه دچار فقر شديدي هستند را برطرف نمي كند و بايد با اجراي برنامه هاي هدفمند براي توانمند سازي خانواده زندانيان تلاش كرد.
رئيس دادگستري و دادستان شهرستان رودان نيز يكي از اولويت هاي دستگاه قضايي را حمايت از اقشار آسيب پذير جامعه اعلام كرده و بر كاهش جمعيت كيفري و حمايت از خانواده زندانيان نيازمند نيز تاكيد كردند.
هر سال بين 150 تا 200 نفر از زندانيان ديه و جرائم غير عمد با تلاش هاي ستاد ديه از زندان هاي هرمزگان آزاد مي شود.
شهرستان هاي بندرعباس، حاجي آباد، ميناب و بندرلنگه داراي زندان، رودان اردوگاه كار درماني، جاسك، قشم، پارسيان و بندرعباس بازداشتگاه و يك باب كانون اصلاح و تربيت در بندرعباس است و هم اكنون 2 زندان جديد نيز در شهرستان هاي بندرعباس و رودان در حال ساخت است.
شهرستان رودان با بيش از 124 هزار نفر جمعيت در 90 كيلومتري شرق شهرستان بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده است.
7195/ 6048
تنظيم كننده: رقيه غلامي زاده **انتشار: خليل تنيده

* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com