۲۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۲۷
کد خبر: 82767899
T T
۰ نفر
مدرسه خیرساز آرمینه مصلی نژاد در منطقه 6 تهران افتتاح شد

تهران - ایرنا - مدرسه هیات امنایی و خیرساز دخترانه آرمینه مصلی نژاد با حضور فرماندار تهران، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، خیر مدرسه ساز و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش در منطقه 6 تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مدرسه در مساحت 5 هزار متر مربع با اعتبار حدود 5 میلیارد تومان در چهار طبقه احداث شده است، مدرسه آرمینه مصلی نژاد شامل بخش هایی از جمله 15 كلاس مجهز و هوشمند با ظرفیت 400 دانش آموز، آزمایشگاه های فیزیك و شیمی، كتابخانه، ورزشگاه 330 مترمربعی، حیاط سرپوشیده و آمفی تئاتر 200 نفری است كه تابستان 96 به همت بنیاد فرهنگی مصلی نژاد به اتمام رسیده است.

*وجود 48 مدرسه ماندگار در كشور
محمدتقی نظرپور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس روز دوشنبه در آیین افتتاح مدرسه آرمینه مصلی نژاد با اشاره به ویژگی های مدارس ماندگار از لحاظ معماری گفت: در كشور تنها 48مدرسه ماندگار داریم كه این تعداد زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.
وی، مدرسه آرمینه مصلی نژاد را یكی از مدارس ماندگار كشور دانست.
نظرپور با بیان اینكه متاسفانه تمامی مدارس ویژگی های لازم برای پاسخگویی به نیازهای آینده آموزش و پرورش را ندارند، افزود: اگر بخواهیم مدارس ما ماندگار باشد باید دارای ویژگی های خاصی از لحاظ معماری باشد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینكه ساخت مدارس ماندگار و مقاوم شاید 10 تا 15 درصد به هزینه ها اضافه كند، اظهار كرد: من در ساخت مدارس به خیران می گویم كه به جای 100 مدرسه، 80 مدرسه با كیفیت، خوب و زیبا بسازند.
وی، ویژگی های معماری و فضای فیزیكی مدارس را بر خلاقیت و رشد دانش آموزان تاثیرگذار دانست و گفت: اگر قرار است دانش آموزی بانشاط و پرتحرك باشد، ضمن ایجاد فضای فیزیكی بانشاط، باید فضایی را طراحی كنیم كه امكان سلامت را در دانش آموزان تضمین كند.

*توجه به فلسفه تعلیم و تربیت در ساخت مدارس
اسفندیار چهاربند رئیس مركز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش نیز در این آیین با اشاره به ویژگی های مدارس ساخته شده توسط بنیاد فرهنگی مصلی نژاد گفت: رویكرد آقای مصلی نژاد به فلسفه تعلیم و تربیت در معماری ساختمان مدارس ایشان هم متجلی شده و این نگاه نباید متوقف شود.
وی گفت: نوع نگاه و رویكرد آقای مصلی نژاد باید در روش اداره مدرسه، نوع مدرسه، انتخاب نیروی انسانی، صلاحیت ها و ویژگی های مبتنی بر تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گیرد كه این اقدام تقدیر واقعی از آقای مصلی نژاد خواهد بود.
چهاربند با بیان اینكه مدرسه آرمینه مصلی نژاد جایگزین مدرسه نرجس شده، افزود: مدرسه نرجس در دهه 30 ساخته شد كه یكی از پیشران های توسعه آموزش و پرورش نوین بود و منطقه 6 تهران به علت این نوع مدارس، ویژگی خاصی داشت كه در ساخت مدارس جدید باید پیشینه های تاریخی و فرهنگی منطقه را هم مورد توجه قرار دهیم.
رئیس مركز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ساخت مدارس حضرت زهرا(س)(دوره دوم متوسطه)، نرجس(دوره اول متوسطه) و آرمینه (ابتدایی) در منطقه 6 تهران به همت بنیاد مصلی نژاد اظهار كرد: این مدارس باید به صورت مجتمع آموزشی مورد توجه قرار گیرد و آقای مصلی نژاد هم در هیات امنای آنها حضور داشته باشد.
وی گفت: باید یكپارچگی در این سه مدرسه وجود داشته باشد تا آنها بتواند خدمات آموزشی شایسته ای را در طول 12 سال به دانش آموزان ارائه كنند.
محمدرضا حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز كشور نیز در این آیین با تقدیر از اقدامات ارزشمند عباس مصلی نژاد خیر مدرسه ساز اظهار كرد: مصلی نژاد ابرمرد مدرسه ساز كشور است و ساخت چنین فضای آموزشی روزی مصلی نژادهای بسیاری را در كشور پرورش خواهد داد كه در سازندگی كشور سهیم خواهند بود.
وی با اشاره به چگونگی تاسیس مجمع خیران مدرسه ساز در 20 سال گذشته، گفت: در داخل كشور 650 هزار خیر مدرسه ساز و در خارج از كشور یكهزار خیر مدرسه ساز فعالیت می كنند.
حافظی افزود: 37 درصد مدارس كشور توسط خیران ساخته شده است.
عباسعلی باقری مدیركل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این آیین با اشاره به اقدامات ارزشمند عباس مصلی نژاد در امر مدرسه سازی گفت: افراد بسیاری كتابخانه و بیمارستان می سازند اما تعداد كمی مدرسه ساز می شوند كه با ساخت مدرسه نیز هزاران خیر تربیت خواهند شد.
وی گفت: اصل اقدامات خیر، در مدرسه سازی است كه خیران با ساخت فضای آموزشی فرهنگ سازی می كنند.
در پایان این آیین از عباس مصلی نژاد خیر مدرسه ساز، مهندسان، معماران و مسئولان آموزش و پرورش كه در ساخت این مدرسه همكاری داشتند، تجلیل شد.
در آیین افتتاح مدرسه خیرساز و هیات امنایی دخترانه آرمینه مصلی نژاد، عیسی فرهادی فرماندار تهران، عباس مصلی‌نژاد خیر مدرسه ساز، محمدتقی نظرپور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس كشور، اسفندیار چهاربند رئیس مركز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، عبدالرسول عمادی رئیس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز، داریوش ورناصری مدیركل نوسازی مدارس استان تهران، عباسعلی باقری مدیركل آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش، مجمع خیرین مدرسه ساز و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با كانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
۰ نفر