۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۳
کد خبر: 82769846
T T
۰ نفر
قیمت هر كیلو آجیل شب یلدا 42 تا 60 هزار تومان اعلام شد

تهران - ایرنا - رئیس اتحادیه آجیل و خشكبار تهران با بیان این كه آجیل نرخ مصوبی ندارد، گفت: قیمت هر كیلوگرم آجیل شب یلدا با احتساب 10 درصد افزایش برای خرده فروشی ها و با توجه به كیفیت محصول بین 420 تا 600 هزارریال است.

«مصطفی احمدی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با تاكید بر این كه آجیل و خشكبار شب یلدا به اندازه كافی تامین شده است، افزود: هیچ كمبودی در زمینه آجیل و خشكبار شب یلدا نداریم.
وی افزود: طبق نظر كارشناسی قیمت عمده فروشی آجیل شب یلدا بین 380 تا 550 هزارریال تعیین شده كه برای خرده فروشی ها با 10 درصد افزایش نرخ محاسبه می شود.
وی نوسان قیمت خشكبار را ناشی از كیفیت آن دانست و اظهار داشت: قیمت هر كیلوگرم آجیل شب یلدا با احتساب 10 درصد افزایش برای خرده فروشی ها با توجه به كیفیت محصول بین 420 تا 600 هزارریال است.
احمدی اضافه كرد: به طور مثال نرخ آجیل و خشكبار معمولی با قیمت آجیل و خشكبار دارای مغز بادام و پسته كیفی متفاوت خواهد بود.
وی تصریح كرد: طی دو تا سه روز اخیر تقاضا برای خرید آجیل و خشكبار شب یلدا افزایش پیدا كرده است.
رئیس اتحادیه آجیل و خشكبار تهران افزود: مردم آجیل و خشكبار مورد نیاز خود را از آجیل فروشی های سطح شهرها با قیمت های مناسب خریداری كنند زیرا عرضه آجیل و خشكبار در قنادی ها تحت نظارت اتحادیه مربوطه نیست و می توانند آجیل با كیفیت پایین را با قیمت های نامتعارف به فروش برسانند.
به گزارش ایرنا، آجیل شیرین شب یلدا از دیرباز تاكنون شامل كشمش سبز، بادام، پسته، گردو، فندق، انجیر، توت، خرما، برگه زردآلو و هلو و همچنین باسلوق و نُقل می شود.
اقتصام **9186* 6075
خبرنگار: هما همت خواه** انتشار : زهرا هجینی نژاد