۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۵۴
کد خبر: 82770240
T T
۰ نفر
تاكيدفرماندار انزلي بر لزوم جلوگيري از تخريب تالاب ، دريا و ساحل

انزلي-ايرنا-فرماندار شهرستان بندرانزلي فرماندار بندرانزلي با تاكيد بر لزوم جلوگيري از تخريب منابع طبيعي گفت: تالاب انزلي ، درياي خزر و سواحل منابع طبيعي و سرمايه هاي ارزشمند ملي ماست و بايد از اين موهبتهاي الهي به نحو مناسب حفاظت كنيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا مير شمس مومني زاده روز چهارشنبه در كارگاه آموزش پيشگيري از جرايم زيست محيطي ، تخريب جنگل ها، مراتع و اراضي در فرمانداري بندر انزلي با تاكيد بر اينكه مراتع، جنگل ها، دريا، تالاب ، رودخانه ها و ساير منابع طبيعي از سرمايه هاي اصلي هر كشور است افزود: بايد علاوه بر توجه ويژه به اهميت اين منابع ، نسبت به آن حساسيت لازم را داشته باشيم .
وي تالاب انزلي را به عنوان سرمايه ملي و فراملي متعلق به همه نسل ها دانست و تاكيد كرد:اين سرمايه ملي و بين المللي متعلق به بشريت است و ما در قبال جامعه امروز و همچنين نسل هاي آينده مسئول هستيم .
فرماندار بندرانزلي با تاكيد بر لزوم جلوگيري از تخريب تالاب و حفاظت از اين سرمايه ارزشمند تصريح كرد: درياي خزر به دليل جغرافياي اقليمي شمال كشور، بزرگترين سرمايه ماست و موظفيم ساحل گيلان را به عنوان ارزشمند ترين سرمايه و موهبت الهي براي نسل هاي آينده حفظ كنيم.
مومني زاده تاكيد كرد: منابع ارزشمندي در بستر ، زير بستر و ساحل دريا وجود دارد كه با حفاظت و بهره برداري اصولي مي توان از آنها استفاده هاي تجاري و اقتصادي ، طبيعي و محيط زيستي صورت پذيرد ضمن اين كه بايد از بروز هرگونه تخريب و آسيب جلوگيري به عمل آيد .
وي با اشاره به لزوم هماهنگي هاي همه جانبه دستگاه هاي مختلف اجرايي و نظارتي و مردمي براي حفاظت همه جانبه از منابع طبيعي شهرستان بندرانزلي تصريح كرد:دهياران و شوراهاي اسلامي روستاها نيز مكلف هستند كه علاوه برهمكاري همه جانبه با دستگاه هاي اجرايي و انتظامي و نظارتي ، به عنوان مديران بومي و محلي با جديت هرچه بيشتر با تمام توان از اين سرمايه ها محافظت كنند.
بندرانزلي در 40 كيلومتري غرب مركز گيلان واقع شده و به دليل داشتن مواهب طبيعي همچون دريا و تالاب بين المللي، از اهميت و حساسيت زيست محيطي بسياري برخوردار است .
خبرنگار: رضا اكبري**انتشار دهنده: بابايي
7471 /6030