۱ دی ۱۳۹۶، ۱۶:۲۵
کد خبر: 82771969
T T
۰ نفر
نخستین كشتی ولگامكس در صدرای شمال تعمیر شد

تهران- ایرنا- مدیرعامل كشتیرانی دریای خزر از انجام تعمیرات اساسی یك فروند كشتی سنگین (پرند) تحت مالكیت این شركت برای نخستین بار در یارد صدرای شمال كشور خبر داد.

به گزارش روزجمعه ایرنا از روابط عمومی كشتیرانی جمهوی اسلامی ایران، مهرداد باقری نژاد، افزود: این كشتی پس از 6 ماه انجام تعمیرات اساسی وارد ناوگان كشتیرانی دریای خزر شد.
وی تاكیدكرد: این تجربه موفق سبب شد كه كشتیرانی دریای خزر تصمیم بگیرد تا پایان سال جاری سه كشتی ولگامكس دیگر خود را برای انجام تعمیرات ادواری به یارد صدرا اعزام كند.
باقری نژاد افزود: با این اقدام بخش مهمی از هزینه های كشتیرانی دریای خزر كه تا پیش از این مجبور به استفاده از یاردهای خارجی بودیم كاهش یافته و این گام موثری برای ایجاد اشتغال پایدار در یارد تعمیراتی صدرای شمال است.
مدیرعامل كشتیرانی دریای خزر اظهارداشت: در این راستا حمایت و اراده بسیار خوب و تحسین برانگیز مدیریت تازه یارد تعمیراتی صدرای شمال در دستیابی به این همكاری موفق بسیار موثر بوده است.
وی، گام بعدی در فرآیند همكاری با یارد صدرای شمال را ورود موسسات رده بندری درعملیات تعمیر شناورها دانست وگفت: در ادامه همكاری ها و برای تضمین فرآیند تعمیر شناورها و در راستای بهره گیری حداكثری از توانمندی های داخلی یكی از موسسات رده بندی داخلی برای نظارت و ارائه تاییدیه های لازم تعیین شد كه در نتیجه تعمیرات ادواری كشتی «پرند» كه یكی از كشتی های سنگین تحت مالكیت كشتیرانی دریایی خزر است در یارد صدرای شمال با موفقیت انجام شد.
باقری نژاد اظهار داشت: همكاری كشتیرانی دریای خزر با یارد تعمیراتی صدرای شمال از سال 1377 آغاز شده اما تا چند ماه اخیر این یارد توان و ظرفیت كافی برای تعمیر كشتی های ولگامكس كشتیرانی دریای خزر را نداشت به همین این دلیل نیاز بود ، كشتی های بزرگی را در یارد كشورهای روسیه و یا جمهوری آذربایجان تعمیر كنیم.
وی با بیان اینكه با تصدی مدیریت جدید یارد تعمیراتی صدرای شمال طی ماه های اخیر، تلاش هایی برای ایجاد توان پذیرش كشتی های بزرگ از سوی این یارد صورت گرفت، خاطر نشان كرد: با این حال هنوز برخی كمبودهای سخت افزاری در این یارد وجود دارد.
به گفته مدیر عامل كشتیرانی دریای خزر، پس از دستور مدیر عامل گروه كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از اوایل سال جاری كارگروهی در كشتیرانی دریای خزر با حضور نماینده یارد صدرای شمال تشكیل شده تا انجام تعمیرات مورد نیاز این شركت به سهولت در این یارد انجام شود.
كاپیتان باقری نژاد با بیان این كه این مجموعه اقدامات سبب شد تا یارد صدرای شمال آمادگی لازم را از هر جهت برای پذیرش شناورهای ولگامكس كسب كند، گفت: در كارگروه مشترك، كشتیرانی خزر تمام تجربیات فنی یاردهای روسی و آذربایجانی را به تیم فنی صدرا منتقل كرد.
به گزارش ایرنا، كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یكی بزرگترین ناوگان دریایی تجاری جهان است و اكنون ظرفیت جایجایی كالا توسط این شركت به بیش از 5 میلیون و 200 هزار تن در سال رسیده است.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco
اقتصام**1108*1724*
خبرنگار: لیلا جودی * انتشار: حسین فتح الهی
۰ نفر