۳ دی ۱۳۹۶، ۲۳:۱۹
کد خبر: 82774397
T T
۰ نفر

آتش سوزي در تالاب نوروزلو مياندوآب

۳ دی ۱۳۹۶، ۲۳:۱۹
کد خبر: 82774397
آتش سوزي در تالاب نوروزلو مياندوآب

مهاباد- ايرنا- رئيس اداره حفاظت محيط زيست مياندوآب با اشاره به آتش سوزي تالاب نوروزلو اين شهرستان گفت: با تلاش محيط بانان و آتش نشانان، آتش سوزي در اين منطقه حفاظت شده مهار شد.

عليرضا بقالي يكشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، اظهار كرد: به دنبال كسب خبري مبني بر وقوع آتش سوزي در داخل حوزه جنگلي اين منطقه، ماموران در اسرع وقت به محل اعزام شدند و كار مهار آتش سوزي را آغاز كردند.
وي افزود: با توجه به شرايط موجود، اكيپ هاي آتش نشاني از شهرهاي مياندوآب، شاهين دژ، باروق، كشاورز و بوكان نيز به محل اعزام شدند و با كمك محيط بانان و با استفاده از ابزارآلات لازم، آتش سوزي بعد از ساعاتي مهار و از خسارت هاي بيشتر جلوگيري شد.
وي گفت: از دقايق اوليه بروز حادثه كه عصر امروز اتفاق افتاد، مسئولان محلي، بخشدار باروق و آتش نشانان در محل حضور يافتند و براي مهار آتش سوزي تلاش كردند.
وي علت آتش سوزي را عامل انساني دانست و از همه امدادگران آتش نشاني و مسئولان حاضر در محل قدرداني كرد.
وي همچنين بيان كرد: هم اينك آتش به صورت جزيي در اطراف روستاي مشيرآباد ادامه دارد اما وجود تداوم اطفا حريق، جاي نگراني نيست.
يادگار لندنيان، مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري مياندوآب هم گفت: وزش باد شديد در منطقه كار مهار را براي آتش نشانان سخت كرده بود اما در نهايت پس از حدود 6 ساعت تلاش مستمر آتش مهار شد.
به گزارش ايرنا، آب مورد نياز تالاب نوروزلوي مياندوآب از طريق رودخانه زرينه رود تامين مي شود؛ اين تالاب در سال 1391 در رديف مناطق حفاظت شده قرار گرفت.
اين منطقه يكهزار و 200 هكتار مساحت دارد و محل زيست انواع حيوانات و پرندگان كم نظير بوده و با برخورداري از درختاني همچون گز و سرو و نيزارها از پوشش گياهي مطلوبي برخوردار است.
شهرستان مياندوآب با بيش از 277 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع است.
مهمترين اخبار ايرناي كشور، آذربايجان غربي و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از كانال خبري تلگرام اين رسانه به آدرسirnamahabad@ دريافت كنيد.
9871/3092/3072
**خبرنگار: زين العابدين شيخي ** تنظيم كننده: پيمان پاكزاد ** انتشار دهنده: عليرضا فولادي