200تماس تلفني مزاحمان با اورژانس تربت حيدريه در هر شبانه روز

تربت حيدريه - ايرنا- هر شبانه روز 200 تماس تلفني مزاحمان با اورژانس تربت حيدريه اختلال در ارايه خدمات به اورژانسي را بدنبال دارد.

مدير حوادث و فوريتهاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تربت حيدريه سه شنبه گفت: از ابتداي دي ماه سال جاري چهار پرستار خانم پس از گذراندن آزمون استخدامي سال گذشته و قبولي در مصاحبه هاي تخصصي از امروز 5دي ماه به صورت آموزشي در بخش خدمات تلفني اورژانس مشغول بكار شدند.
دكتر حجت اميري افزود: اين افراد مشغول بكار در ارتباطات 115 از ويژگي هاي مدرك تحصيلي كارشناس پرستاري يا فوريتهاي پزشكي، تسلط بر كامپيوتر، آشنايي كامل به منطقه تحت پوشش و از عكس العمل سريع در فرايند امداد خواهي و اعزام برخوردارند و شرايط پر استرس را مي توانند مديريت كنند.
وي با اشاره به اينكه در طي هر 24ساعت بطور ميانگين اپراتورهاي اورژانس به 400تماس پاسخ مي دهند تصريح كرد: ازين ميان 60 تماس منجربه اعزام، 140 تماس غير اورژانسي و مشاوره و200تماس متاسفانه به مزاحمين اختصاص دارد.
مدير حوادث و فوريتهاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تربت حيدريه از شهرونداني كه براي امداد خواهي با اورژانس115 تماس مي گيرند،درخواست كرد كه شرح حال دقيق از مددجو بدهند و تا پايان مكالمه ضمن حفظ خونسردي به تمامي سوالات كارشناسان پاسخ داده و تلفن خود را در حالت پاسخگو نگه دارند.
به گفته وي ارايه آدرس صحيح به اپراتور مركز ارتباطات اورژانس سرعت رسيدن نيروهاي امدادي را افزايش و ارتقاي خدمات را به دنبال خواهد داشت.
*انتشار: علي اصغرافتاده
1744