۹ دی ۱۳۹۶، ۹:۰۹
کد خبر: 82779727
T T
۰ نفر
حريق در اراضي ملي خراسان شمالي بيش از 13 ميليارد ريال خسارت زد

بجنورد- ايرنا- فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون حريق در اراضي ملي و جنگلي اين استان، 13 ميليارد و 600 ميليون ريال خسارت وارد كرده است.

سرهنگ موسي الرضا حياتي شنبه در گفت و گو با ايرنا از 41 فقره حريق طي سال جاري در استان خراسان شمالي خبر داد و اظهار كرد: در اين راستا 289 هكتار از اراضي ملي و جنگلي اين استان 28 هزار كيلومتر مربعي در آتش سوخت.
وي با بيان اينكه حريق صورت گرفته امسال در مقايسه با سال قبل از لحاظ تعداد و بعد سطح كاهش داشته است گفت: در مدت مشابه سال قبل 56 فقره حريق در سطح 451 هكتار از اراضي ملي و جنگلي رخ داد.
حياتي با بيان اينكه سال گذشته بر اثر حريق 10 ميليارد و 375 ميليون ريال به اراضي ملي و جنگلي اين استان خسارت وارد شد افزود: خسارت وارد شده حريق به اراضي ملي و جنگلي امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته است.
فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي عوامل انساني و سهل انگاري گردشگران و دامداران را از علل اصلي حريق در مراتع عنوان كرد و گفت: توصيه مي شود مردم هنگام خاموش كردن آتش در طبيعت نكات ايمني را رعايت كنند.
حياتي افزود: همچنين توصيه مي شود در صورت بروز و مشاهده هرگونه حريق مردم موضوع را سريعا به اين اداره كل اطلاع دهند، مشاركت فعالي داشته باشند و مسئولان در اين راستا اعتبارات حريق در استان خراسان شمالي را افزايش دهند.
وي گفت: شماره تلفن شبانه ‌روزي 1504 به‌ عنوان خط ارتباطي يگان حفاظت منابع طبيعي استان با مردم به‌ صورت شبانه‌ روزي آماده دريافت گزارش‌هاي مردمي در ارتباط با آتش سوزي، تخريب و تصرف عرصه‌هاي منابع طبيعي و برخورد با متخلفان است كه گزارشات مردمي كمك شاياني به پيشگيري از حوادث مي كند.
گستره حوزه منابع طبيعي و آبخيزداري اين استان 2 ميليون و 33 هزار و 36 هكتار است كه از اين وسعت يك ‌ميليون و 400 هزار هكتار مرتع، بيش از 183 هزار هكتار بيابان و 434 هزار و 550 هكتار جنگل است.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسي باجگيران** انتشار دهنده: سيد حسين قدسي