۱۰ دی ۱۳۹۶، ۹:۰۴
کد خبر: 82780966
T T
۰ نفر
40 پروژه راهسازي در استان زنجان در دست اجراست

زنجان - ايرنا - مديركل راه و شهرسازي استان زنجان گفت: هم اكنون 40 پروژه راهسازي اعم از راه هاي اصلي، فرعي و روستايي در اين استان در دست اجراست كه با بهره برداري تدريجي از آنها طي سال هاي آينده تحولات مهمي در اين حوزه ايجاد خواهد شد.

كليم الله وثوقي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هم اكنون 6 پروژه ملي راهسازي با 15 كارگاه در اين استان فعال است كه طبق برنامه ريزي انجام گرفته در سال هاي آينده و با تزريق اعتبارات لازم مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
وي، اظهار كرد: محور زنجان - گيلوان - منجيل(استان گيلان) يكي از پروژه هاي مهم راهسازي اين استان است كه طي بازديد معاون برنامه ريزي و مديريت منابع وزارت راه و شهرسازي تدابير لازم براي تامين اعتبار مورد نياز آن انديشيده شد.
وثوقي افزود: بر اين اساس مقرر شد از طريق بخش خصوصي براي قطعه 20 كيلومتري اين محور اعتبار 100 ميليارد توماني آن از طريق انعقاد تفاهم نامه تامين شود.
وي بيان كرد: قطعه ياد شده يكي از بخش هاي مهم و حياتي محور زنجان -گيلوان - منجيل به شمار مي رود و در صورت جذب سرمايه گذار و تامين منابع لازم آن، اجراي اين پروژه شتاب بيشتري خواهد يافت و در مدت سه سال به بهره برداري خواهد رسيد.
به گفته وي، با بهره برداري از اين پروژه مهم راهسازي در استان مدت سفر به استان گيلان نيم ساعت كاهش خواهد يافت و تاثير بسزايي در توسعه اقتصادي و امور حمل و نقل به دنبال دارد.
مديركل راه و شهرسازي استان زنجان ادامه داد: جاده (سه راهي) سلطانيه - همدان (سلطانيه - قيدار - همدان) از ديگر اولويت هاي راهسازي اين استان محسوب مي شود كه تلاش شده اعتبارات خوبي به اين پروژه تخصيص يابد.
وي خاطرنشان كرد: اين پروژه جزو مصوبات رياست جمهوري در سال 93 و اقتصاد مقاومتي استان بوده كه طي بازديد معاون برنامه ريزي وزير راه و شهرسازي نسبت به تامين منابع مورد نياز اجراي كمربندي قيدار از طريق اسناد خزانه اسلامي تاكيد شد.
به گزارش ايرنا، هم اكنون پنج هزار و 650 كيلومتر راه مواصلاتي در استان زنجان وجود دارد كه چهار هزار و 100 كيلومتر آن راه روستايي و يكهزار و 550 هزار كيلومتر آن راه هاي اصلي، فرعي، بزرگراه و آزادراه را شامل مي شود.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامي ** انتشار: رويا رفيعي